• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laga en jlc memovox?

Per_C

Breitling
Jag har en ärvd memovox som jag drog i backen vilket resulterade att sekundvisaren lossnade. På nymans ur sa de att det skulle kosta minst 15 k att få den fixad hos Jaeger själva och att det var enda alternativet.
Det tycker jag lät dyrt och trist då man själv inte får avgöra om man ska behålla den gamla urtavlan.
Finns det någon urmakare i Sthlm som är bra på gamla Jaeger? Och vad borde det kosta?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har en ärvd memovox som jag drog i backen vilket resulterade att sekundvisaren lossnade. På nymans ur sa de att det skulle kosta minst 15 k att få den fixad hos Jaeger själva och att det var enda alternativet.
Det tycker jag lät dyrt och trist då man själv inte får avgöra om man ska behålla den gamla urtavlan.
Finns det någon urmakare i Sthlm som är bra på gamla Jaeger? Och vad borde det kosta?
Beror på vad som hände. Är det bara så att visaren lossnade kan vilken urmakare som helst sätta tillbaka den, men har något gått sönder är det lite värre...
 

Per_C

Breitling
Ok, jag kan ingenting om sånt här och känner inte till några urmakare alls. Tänkte mig att jag skulle kunna gå till nån som öppnar den, tar en titt och avgör om deb måste skickas till fabrik eller om det går att göra på plats.
 

Per_C

Breitling
En urmakare i Halmstad, vet ej vilken då jag ej höll i kontakten. Är det av intresse kan jag kolla upp det.
Var den urmakaren inriktad/hade specifik kunskap om jlc/memovox? Kan verkligen vara av intresse även om jag inte bor i den delen av landet. Det verkar ju svårt att hitta urmakare som är intresserade av att serva dessa ur(?)
 
Topp