• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laga länk till Heuer 1000

1965ek

Patek
2-Faktor
Hej,
Hittade ingen tråd att posta frågan i så startar en ny. Tips och trix verkar mest vara lösningar men om det finns annan så vägled mig så postar jag där.

Skulle idag justera och montera länken till min Heuer 1000. När jag kände och vred på den så lossnade en del. (Den inringade i rött) Tips på hur jag fixerar den på plats igen mottas tacksamt. Har förövrigt beställt 10 stycken nya sprintar från bukten och tänkte byta samtliga i länken. Den borde ju hålla ihop med dessa men skulle vilja fixera den som det skall vara. Jag kan knäppa tillbaka den men också få loss den med handkraft.

Jag har tänkt på att antingen limma den inringade på plats alternativt att knacka till spetsen på den så den nyper fast bättre.
Någon som har ett förslag?
A5F53298-06EC-4DAB-BAF2-57E31F86A762.jpeg
83A3C6A3-5821-42EA-9818-24D71DA68362.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,
Hittade ingen tråd att posta frågan i så startar en ny. Tips och trix verkar mest vara lösningar men om det finns annan så vägled mig så postar jag där.

Skulle idag justera och montera länken till min Heuer 1000. När jag kände och vred på den så lossnade en del. (Den inringade i rött) Tips på hur jag fixerar den på plats igen mottas tacksamt. Har förövrigt beställt 10 stycken nya sprintar från bukten och tänkte byta samtliga i länken. Den borde ju hålla ihop med dessa men skulle vilja fixera den som det skall vara. Jag kan knäppa tillbaka den men också få loss den med handkraft.

Jag har tänkt på att antingen limma den inringade på plats alternativt att knacka till spetsen på den så den nyper fast bättre.
Någon som har ett förslag?
A5F53298-06EC-4DAB-BAF2-57E31F86A762.jpeg
83A3C6A3-5821-42EA-9818-24D71DA68362.jpeg
Ta bort hela den trasiga länkraden.
 
Topp