• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lagning av en Universal Geneve

filiph

Basic
Jag har en gammal Universal Geneve liggandes som skulle behöva lagas. Finns det någon här som möjligtvis kan laga den eller känner någon som kan? Den har tidigare varit hos olika urmakare i Sundsvall, Östersund och Västerås men ingen av dem har kunnat hjälpa mig. Min budget ligger runt 15k. Kan även tänka mig sälja den i befintligt skick.

Obs! Det här är mitt första inlägg så är det något jag gjort fel får ni gärna påpeka de!

Bilagor

• fullsizeoutput_d6.jpeg
    fullsizeoutput_d6.jpeg
    90.5 KB · Visningar: 10
  • fullsizeoutput_d7.jpeg
    fullsizeoutput_d7.jpeg
    83.4 KB · Visningar: 10
Jag har en gammal Universal Geneve liggandes som skulle behöva lagas. Finns det någon här som möjligtvis kan laga den eller känner någon som kan? Den har tidigare varit hos olika urmakare i Sundsvall, Östersund och Västerås men ingen av dem har kunnat hjälpa mig. Min budget ligger runt 15k. Kan även tänka mig sälja den i befintligt skick.

Obs! Det här är mitt första inlägg så är det något jag gjort fel får ni gärna påpeka de!

Kontakta Robert på Tidlösa Ur så hoppas jag att han kan hjälpa dig. Har haft en flertal vintagekronografer hos honom.

0721-875166.

Tidlösa ur är ett bra tips. Du kan även höra med Farfars klocka på Söder i Stockholm. Där har jag fått bra hjälp..

Tillbaka
Topp