• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lagringsbart vin?

meo_swe

Audemars
Hej alla glada,
Det är så att en av mina närmsta vänner har fått för sig att bli på smällen. Ungen beräknas komma inom en månad, vilket i och för sig är roligt. Det är ju kul att någon får ligga lite :p

Men nu till min fråga, jag hade tänkt köpa ett vin till dem, då främst till ungen, dvs det ska gå att lagra i ca 18 år. Någon som har ett bra tips på vin som inte kostar en njure som går att lagra en längre stund?
 
  • Like
Reactions: TCB

ZQT

The Banker
2-Faktor
Köp en flarra Salon eller en Krug GC. Mår kalas av 20 år på rygg

Vill du slå på stora trumman, kör en Pétrus, alternativt lite billigare skulle en Chateau d'yquem funka riktigt bra.
 

meo_swe

Audemars
Så som flertalet säger så är nog det bästa att slå till på ett portvin.
Eller vilka andra viner funkar för att lagras 20 år och sedan drickas av en 20-åring?
 

meo_swe

Audemars
Nu har jag visserligen aldrig lyckats lagra en flaska själv i mer än tre dagar, men en whisky kan inte vara aktuell då?

whisky är ju mer "mig" rent krasst, då jag är kompisgängets stora whiskykonnässör, men det är alltid kul att röra sig utanför sina egna gränser. Och det är lättare att gilla ett vin än en whisky tyvärr..
 

hedbrg

Panerai
En whisky vinner inget på lagringen heller, isåfall ska du väl snarare köpa in dig på ett fat någonstans.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Ursäkta att jag frågar men en vän till mig har några lagrade vin-flaskor som han tänkte försöka avyttra (om det nu går), har läst nåt på google om att det finns systemets auktioner som man kan lämna till eventuellt, för att sälja på blocket är ju inte tillåtet, men nån som vet om man får/kan byta mot tex. en klocka eller om det är olagligt? detta gäller bara en gång i livet och han behöver platsen i köket som tas upp av en skräpig vinkyl.... och han dricker väldigt lite själv... Annars borde man ju kunna ge bort det som gåvor till vänner så klart.... och får barnet i fråga sälja flaskan om den är värd 5000kr om 20 år?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det hade ju varit coolt om man kunde hyra plats i nån källare och så får man ett mail (eller rymd text) om 20-30 år att det är dags att hämta dom :)
 
Topp