• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Landeron 48, 248 och Valjeoux92

Hej alla :)
Jag är nybörjare som gillar Vintage mekaniska klockor , typ -50 -60 tal. Många har Landeron 48, 248 och Valjeoux 92 urverk
Min bedömning är att samtliga har god kvalite´ . Undra om det finns gott om reservdelar och urmakare som fixar service på dessa urverk ?
Uppskattar råd & tips väldigt mycket !

Tack på förhand

// M

Vet inte om det finns någon i Borås som är bra men tipsa mig gärna. Lämnade en mint Omega till en för batteribyte. Fick tillbaka den med en lång repa i bakboetten. Hos en annan fick jag gå tillbaka 3 gånger med fruns Rolex efter service innan den funkade som den skulle. Hos en tredje lämnade jag en nyare Longines för batteribyte efter nyår och nu har den stannat. ( behöver ju inte vara urmakarens fel).

Har en klocka med Landeron 48 jag funderar på att serva och byta glas på men vet inte om jag skulle lämna den i Borås i alla fall.
E7EA68D4-1F78-427A-BF22-00E235C3096E.jpeg

Tillbaka
Topp