• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lange & Söhne Datograph, världens vackraste armbandsur!

Datograph, snyggaste urverket i världen?

  • Ja utan tvekan, jag är såld!

    Röster: 14 40.0%
  • Men AP da??

    Röster: 4 11.4%
  • Inte en frågetråd igen, vissa av oss har faktiskt jobb på dagarna...

    Röster: 17 48.6%

  • Totala väljare
    35

JesperO

Rolex
är det snyggaste armbandsuret eller snyggaste urverket som du far efter... en jäkla skillnad.
kan hålla med om det senare... nästan lite fuktig i ljumskarna av det urverket...

A-Lange-Sohne-Datograph-2012-2.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
När du kör tidtagning behöver du inte stanna sekundvisaren och sedan nollställa utan du kan nollställa och köra igång ny tidtagning direkt, alltså genom ett knapptryck.

Meningsfullt? Vettefaaan
Tar man tid och gör det ofta så har man väl andra instrument för tidtagning

Jag har alltid funderat på vad som händer på min Daytona om jag trycker på nollställ innan jag stannat tidtagningen men aldrig vågat trycka.
 

Ola G

Cartier
Inte ens i närheten om du frågar mig, faktiskt inte ens märkets snyggaste Smaken är som....... :confused:

Med vänlig hälsning
Ola G
 

FineTime

Cartier
Jeg har haft et Datograph og det er et helt utroligt lækkert ur med et enestående smukt værk. Jeg må dog sande, efter at jeg netop har fået en Lange & Söhne Double Split hjem at den er endnu mere imponerende og jeg forstår godt at den af mange anses for at være kongen af kronografer. Det der gør Datograph'en så smuk og imponerende, får man forenklet skrevet langt mere af i Double Split'en.

Her er et par billeder, som jeg tog i går:

a-lange-und-soehne-double-split-404-035-platinum-01.jpg


a-lange-und-soehne-double-split-404-035-platinum-07.jpg


a-lange-und-soehne-double-split-404-035-platinum-06.jpg
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag gillar personligen utseendet på Nr 1 mer, men urverket är sannerligen en riktig skönhet.

Jag vet inte om det är barndomens fascination över hur många växlar man hade på cykeln som spökar, men någon gång vill jag gärna äga en klocka med fusée och kedja. Totalt vansinne, antagligen, men TITTA! Även Lange har en sådan lösning har jag sett, men de skyltade inte med det lika bra :)

zenith-academy-fusee-detail-fullywound.jpg


Zenith-Academy-George-Favre-Jacot-150th-Anniversary-Fusee-Chain-2.jpg
 
Topp