• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lassale fynd(?) i en skrothög

karloscar

Basic
2-Faktor
Köpte nyligen en rejäl skrothög (3,7 kg) med klockor.
Första sorteringen är att skilja ut de bra klockorna från parfymuren. Går ju ganska snabbt för man har ju koll. ;)
Idag när jag gräver igenom parfymuren igen dyker denna upp, Lassalle. Råkade tydligen sortera ut den lite väl snabbt. Vid en snabb googling ser jag att Seiko står bakom märket och att det är ett kvalitetssur från när supertunna dressare var poppis. Vad tror ni om mitt ex, värt att spara och byta batteri och hoppas att det funkar? Något värde nuförtiden? Inte direkt det mest moderna för tillfället.:)
Mäter 26 mm.
IMG_6032.JPG
IMG_6034.JPG
IMG_6035.JPG

Den är ju inget att spara utifrån värdet men om du gillar den så ploppa i ett batteri, kostar ju inte många kr.

Grymt häftigt tunnt litet verk i dessa. Kanske inget som nån skulle köpa direkt. Men tror ändå den är värd lite p.g.a av verket. Funkar det så är den värd lite mer.

Tack för era svar! Då var det ungefär som jag trodde. Är ju ganska rolig i och med hur tunn den är men kan inte bära den storleken, så kommer inte behålla den.

Tillbaka
Topp