• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

le collection ́heure - någon som handlat där?

ErikGBG

Audemars
Belgisk affär som efter en del Sökande verkar serriösa. Stort begagnatutbud och rimliga priser.
Trusted seller sen 03 på chrono24.
Hade varit lite lugnare om någon annan köpt därifrån innan man för över en större summa
/Erik
 

Målarn

The Steak
Sökte på Le Collection'Heure review och detta kom fram :)
Men man ska ju inte haka sig på en bad experience, eller :D??


21/12/2011 | Le Collection'Heure

I traded in a watch, but the next day I discovered that it wasn't to my satisfaction. So I called the shop saying I would like to return it for my old watch. They agreed.
The next day I travelled all the way from Amsterdam to Brussels (!) to get my old watch back. They told me the watch was already sold in the meantime and that I could't return the watch.
I told them it was confirmed over the phone that I could. The owner said that the person I spoke to didn't know my watch was already sold.... – Yeah right.
They refused to even refund the money, and the owner sent me home saying he wasn't legally required to settle matter this with me – he said he knew that like no other since he had been a lawyer. Well good for him, but he's the worst shop owner. Customer service and etiquette aren't his concern obviously.
A very bad experience.
 

ErikGBG

Audemars
Fan det låter ju tråkigt, även om en missnöjd kund när man hållt på länge är svårt att undvika.
Jag läste t ex några liknande om exoticwatches.net, men jag var väldigy nöjd med mitt köp därifrån.
 
C

China

Guest
Det låter väl lite underligt, men jag vet inte hur lagstiftningen ser ut i Belgien. Vid inköp av begagnade varor är det vanligt att det finns en tidsgräns på när de får säljas vidare, t.ex. en månad.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag har personligen besökt affären i Bryssel och blev mycket trevligt bemött, fick pilla på riktigt schyssta vintage Subs! Kan svara på eventuella frågor och kan kanske ordna så att någon bekant tittar förbi butiken åt dig.
 

Wristwatch

Breitling
Har handlat där över internet. Har bara lovord om dem. Snabb support, bra service och mkt professionellt bemötande. Enkel och snabb betalning. Fick klockan inom 24 h. Dom har öppnat en ny butik i Luxemburg med samma ägare som den i Bryssel. Kan absolut rekommendera dem!!
 
Topp