• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legend Diver - bra eller anus?

Snårtas

Rolex
Stämmer in i hyllningskör, köpte min i somras. Har en del andra klockor men skulle absolut klara mig på bara denna. Snygg både till vardags och funkar även i mer dressade sammanhang. Har ej provat andra straps än det som medföljer. Jag vet att många ej tycker det är en trevlig rem men jag kan inte klaga på den. Tycker den är snygg och den har blivit mjuk o schysst efter användning.

Bara att slå till.
Jag hade handen på pluskan, men besinnade mig. Efter att ha sett roséguldarna som ligger på C24 så känns det som att det är guld jag ska ha.

Oavsett så verkar de flesta nöjda, med något undantag angående visarna. Tack för synpunkterna!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
  • Like
Reactions: par

Haddoque

Omega
2-Faktor
Har klämt på en nära bekants LLD, och kan bara hålla med i alla hyllningar. Det är ingen liten klocka (42mm??), men den känns smäcker och smidig, jag hade inga problem att bära den trots klent dimensionerad handled. Personligen tycker jag att den är ett litet snäpp snyggare utan datum.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Den är grym!
Jag har haft två som jag sålt enbart pga att man hela tiden vill prova nya klockor och dessvärre inte har obegränsat med stålar.
Den ena var med datum och den andra utan, föredrar modellen utan datum alla dar i veckan.
Fan också nu blev jag sugen på att skaffa en efter ha läst denna tråden.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Fuck, jag fick precis ett ha begär av att läsa denna tråd och googla på den i roseguld.

I stål har den inte direkt väckt några känslor men fyfan va läcker den är i guld!

Inte bra då jag troligtvis får hem en ny klocka imorgon... =)



677819d1377440407-sie-sagt-sie-will-mich-sie-sagt-ihr-name-sei-goldie-longines-legend-diver-18k-gold-lld_textil.jpg


img56472768.gif
 

mouqvist

Rolex
Har ägt en LLD, men kunde aldrig tänka mig använda den som riktig dykare, tyvärr.
Den har ingen vridring som skyddar, minsta lilla smäll så spricker glaset och klockan blir helt förstöd. Som daglig beater däremot är den suverän.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft. Min 100% subjektiva reflektion:

På plussidan:
Gedigen.
Clean.
Allround.
Prisvärd.

På minussidan:
Ny-vintage....
Lite väl boring/blodlös...

Summa summarum tycker jag det är en grym klocka. Men för själlös för att jag ska fastna för den. Känns som om något saknas, oklart vad.

Kanske är det så att den får DET om den är i guld? ;)
 

Snårtas

Rolex
Kan hålla med de som klagar på fejkpatineringen, det känns lite trist. Men inte hälften så trist som Panerais variant på temat.
Blev också lite såld på guldvarianten när någon postade bilder i tråden! :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har suttit och googlat på modellen idag bara pg a denna tråden. Måste säga att jag gillar versionen utan datum.
Två frågor dock:
1: Är den inte för stor?
2: Urverket, är det ett modifierat 2824-2 som fått nytt namn eller vad är det?
 

Snårtas

Rolex
1. Nej, tycker att den funkar rätt bra även om jag har tunna armar.
2. Japp, stämmer bra.

Edit: fan vad alla är på hugget då!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Skulle inte passa som mindre är min åsikt. Många klagar annars "längden" (bandhorn till bandhorn).
För mig passade den perfekt. Fan, vill testa en utan datum nu.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bojke
Storleken och urverket. Hittade en tråd där någon mailat swatch group och fått svaret 2428-2 elabore.
 
Topp