• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legend Diver - bra eller anus?

acce1999

Patek
2-Faktor
För att vara en så kallad re-issue, så tycker jag om modellen, särskilt utan datum. Sedan är det kanske inte första valet för dykning, men som väldigt sportig elegant klocka så ser jag många kvaliteter. Liksom andra i tråden så gör guldversionen intryck!

Har också sneglat på den flera gånger... Men valt att inte spendera några pengar...

A
 

BjörnE

Omega
Självklart är 2000 spänn ingenting för att få en ny. Tänkte snarare om det går att få loss en begagnad billigare än 10'. Men efter lite research så verkar det ju inte så... Får nog leta upp någonstans att klämma på den och se hur min handled hanterar lugsen.
 

pederr

Cartier
Har sett ex som gått något billigare. I något fall har det då varit klockor där det följt med en standard Longinesbox och inte jätteboxen som LLD vanligen levereras med. Vad du behöver pröjsa kan alltså bero på hur viktig den är för dig.
 

Barda

Cartier
Testade den ET par dagar under passarounden. Jag diggade storleken och retrostuket utmana tt den kändes ömtålig
 

MrPlow

Rolex
Dök det upp en på blocket för 11700:-
Capture.JPG

http://www.blocket.se/stockholm/Helt_ny_Longines_Legend_Diver_51845200.htm?aw=1
 

M021

Rolex
2-Faktor
Fantastisk klocka, skulle inte tveka en sekund om inte konkurrensen i lådan hade varit så pass tuff, lätt bästa nyköpet under 15,
 

joF

Panerai
Bumpar denna lite :)

Har börjat bli sugen på en ny klocka, och denna kanske skulle passa bra...

Jag har ju redan en dykare, pelagos, men de känns som om dessa är ganska olika ändå. Dessutom är den ju billig och jag har enbart bra saker att säga om den Longines jag redan äger...

Är det någon som ägt denna ett tag nu och vill uttala sig? Bilder är alltid nice det också :cigar: någon kanske har ett Hirsch performence tillsammans med klockan? Andra förslag på armband? Hur är det medföljande bandet?
 
Topp