• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legend Diver? Nya tavlan?!

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag sitter och överväger mitt första "riktiga" inköp och lutar just nu väldigt mycket mot en Legend Diver.

Men efter att ha spenderat allt för lång tid att först fundera över date eller no-date så har jag plötsligt insett att de senaste versionen av LD verkar ha 30bar(300m) skrivet på tavlan?! Vad är de för idé? Det är väl knappast "true to the original"?
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Ursäkta den ofrivilliga "Bumpen" men ville lägga in en bild!

740083d1340033376-longines-legend-diver-new-dial-inscription-lld.jpg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Tror det är ändrat igen, köpte min i fjol och då var det utan 30bar. Sen dök 30bar upp när man kollade på nätet men tror som sagt det är ändrat igen, hittade detta på ett annat forum"Admittedly - not quite sure if this is know yet, but something caught my eye today when taking a freshly-stocked Legend Diver for a pic today - Longines has once again dropped the 30bar text from the dial..! I love this clean look.. But what'd be next? Loosing the date again? ;) "


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där var ju inte så nice nej. Personligen stör jag mig lite på olika detaljer som exempelvis varför man har valt att inte anpassa färgen på lysmassan till övrig färg på urtavlan.

No date-versionen är dock rätt nice.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Känner inte till klockan i sig. Men detta är alltså en re-edition? Då är mitt råd är alltid detta: köp en "riktig"... ;-)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Var inne och pillade lite idag igen... Väldigt trevlig! Och som sagt ett väldigt slagkraftigt pris.
Inge 30bar(300m) på tavlan!

Tyvärr tillverkas inte no-date versionen längre. Men jag kan nog leva med datum!
 

meo_swe

Audemars
Var inne och pillade lite idag igen... Väldigt trevlig! Och som sagt ett väldigt slagkraftigt pris.
Inge 30bar(300m) på tavlan!

Tyvärr tillverkas inte no-date versionen längre. Men jag kan nog leva med datum!
Nodate finns inte längre tyvärr. Den är ju sannare mot originalet, men som den virrpannan jag är överlever jag knappt utan datum:).
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Nodate finns inte längre tyvärr. Den är ju sannare mot originalet, men som den virrpannan jag är överlever jag knappt utan datum:).

Haha ja så kan man ju alltid se de!

Fråga är vad man kan tycka att prislappen borde hamna på hos AD? De är ju iaf roligare att handla "över disk" så att säga.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

meo_swe

Audemars
Haha ja så kan man ju alltid se de!

Fråga är vad man kan tycka att prislappen borde hamna på hos AD? De är ju iaf roligare att handla "över disk" så att säga.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Den ligger väl runt 15-16 tusen hos ad. Sen brukar det alltid gå att få lite rabatt om man ber snällt. Mycket klocka för pengarna!
 

max

Dancing Queen
Ingen riktig samlarklocka utan mer "bruksklocka", jag skulle tro att det finns en skara som vill ha med och en som vill ha utan datum och att priserna därmed hålls tämligen jämt. Detta är såklart spekulation men skulle säga att det är klokast att välja den version du själv gillar bäst i detta fall.
Ligger väl på runt 9-12kkr beroende på skick osv beggade så ett köp i butik känns ju verkligen befogat. Inte många kronor i eventuell förlust och en härlig känsla osv med butiksköp.

Det är bara att köra, lycka till :)
 

pederr

Cartier
Jag tänkte mest på att den inte tillverkas längre och att den är mer lik originalklockan från 60-talet som de gjort en re-make på.

Resonerar som Max - rätt snäv prisbild och en reissue, även om no-date är mer trogen originalet, gör nog att skick kan påverka pris lika mycket som datum eller tryck/djup markering. Till det är ju klockan i produktion fortfarande.
 
Topp