• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Legends of Criss Cross, nytt premiummärke

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej Klocksnack!
Ända sedan jag tog studenten har jag drömt om att skapa ett eget klockmärke. Nu är drömmen snart verklighet. Märket kommer heta Legends of Criss Cross och timepiecen kommer uppvisa många premiumegenskaper. Klockhus i gulddouble, index i glas med diamantslipning och quartzurverket kommer ha bättre precision är Rolex. Jag har tagit fram en logga
image.jpg



Klockan kommer finnas tillgänglig i oktober och priset blir 1490kr. Förbeställningar tas emot via PM.
Väl mött!

Criss of Legends of Criss Cross
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kör du den med urtavlan mot handleden. Likt en reverso man inte kan vända rätt på, eller likt criss cross byxor på den tiden det begav sig.

Hur är LoCC's historik om man jämför med exempelvis etablerade lyxtillverkare som DW?
 

Husse

Patek
KS:are får väl förtur och 10% rabatt på aktierna i detta bolag?!

Som klockentusiast vill väl ingen på detta forum missa chansen att stötta och delta i resan med ett Fantastistkt Svenskt Quartspremium-märke!:D
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det måste varit världens största frakfartyg som kom från Shanghai med tanke på hur många av dessa nya premium-märken vi kan se. Men jag undrar (mest för nyfikenhetens skull), vad var det för händelse som väckte intresset för klockor?
 

JohnDoe

Rolex
Det måste varit världens största frakfartyg som kom från Shanghai med tanke på hur många av dessa nya premium-märken vi kan se. Men jag undrar (mest för nyfikenhetens skull), vad var det för händelse som väckte intresset för klockor?
Tänker du på dönerklockan så var det en story om ett köp av en fejk patek någonstans i Kina
 

Hawk100

Rolex
Det måste varit världens största frakfartyg som kom från Shanghai med tanke på hur många av dessa nya premium-märken vi kan se. Men jag undrar (mest för nyfikenhetens skull), vad var det för händelse som väckte intresset för klockor?
Känns som om King magasin och Kalle Anka samtidigt kört reportaget "10 sätt att bli mångmiljonär" och toppat listan med "Starta ett eget klockmärke och köp snorbilliga ur från Kina och tota ihop en historia om drömmar, arv och historik"....
 

JohnDoe

Rolex
Det måste varit världens största frakfartyg som kom från Shanghai med tanke på hur många av dessa nya premium-märken vi kan se. Men jag undrar (mest för nyfikenhetens skull), vad var det för händelse som väckte intresset för klockor?
Tror det var någon fabrik i Kina som glömde trycka på stoppknappen någon helg så barnarbetarna byggde ihop ett parhundratusen klockor för mycket. De gjorde en kickstarterspecial med tusenpack för 99 cent/styck o fri frakt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Timepiecen kommer även i en diskret version utan diamantindex, starkt inspirerad av denna Invicta, men med en helt annan kvalitetskänsla. Kronan är inspirerad av en handgranat och om man försöker ställa tiden kommer klockan självdetonera, som i Mission Impossible.

image.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tror det var någon fabrik i Kina som glömde trycka på stoppknappen någon helg så barnarbetarna byggde ihop ett parhundratusen klockor för mycket. De gjorde en kickstarterspecial med tusenpack för 99 cent/styck o fri frakt.
Något måste uppenbarligen ha gått väldigt snett, för det har varit något i hästväg enbart över de sista 2-3 dagarna. Visst kan det vara lite skadeglatt mysigt att se någon 20-åring bli sågad utmed fotknölarna, men det har börjat gå lite över styr nu.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Timepiecen kommer även i en diskret version utan diamantindex, starkt inspirerad av denna Invicta, men med en helt annan kvalitetskänsla. Kronan är inspirerad av en handgranat och om man försöker ställa tiden kommer klockan självdetonera, som i Mission Impossible.

image.jpg
Säljes rabatterat med 95% också? Så köparen känner sig löjligt nöjd med affären
 
Topp