• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lego star wars klocka

Dingdong

Omega
Bakgrund: Lego kallas ett system av byggelement av plast som utvecklades 1949 av dansken Godtfred Kirk Christiansen 1920-1995. Som marknadsföring har Lego bland annat köpt delar av rättigheterna till Star Wars som nu finns i deras sortiment både i form av byggsatser och TV-spel. Där av så kom deras klocka med inspiration ifrån Star Wars.

Klocka1.jpg
Klocka2.jpg


Specifikationer:
Storlek: 25mm
Tjocklek: 10 mm
Bandbredd: 18mm
Krona: Ej skruvad.
Glas: Plast
Urverk: LEGO/Japan-Movment
Pris 2017: 211kr-300+ på länk.
LEGO ClicTime klockor testas för att ISO-standard 2281 extra bygglänkar ingår.

Urverk
Skärmavbild 2017-06-11 kl. 14.39.21.png


Har dessvärre ingen information kring detta urverk mer än att det är japanskt.

I bruk:
IMG_0356.JPG
IMG_0358.JPG


Klockan ligger mycket lätt kring handleden, känns knappt att man bär någon. Länkarna är extremt lätta att byta för att kunna anpassa just sin egen handled. Låset åker dock upp lite då och då men om man sätter den tightare kring handleden tror jag att den sitter bättre.

Sammanfattning:
En vardaglig klocka man kan använda vid alla tillfällen kanske ej som dresser. Smaken är som baken. Helt klart om man tycker om färger samt plast. Det ingår även en Darth Vader figur som du kan ha som prydnad. Nackdelen är att klockan är brandfarlig samt att plast oftast får rätt lätta hairlines. Som sagt en vardagsklocka så det kanske ingår.
Hoppas ni gillade min recension av denna Lego klocka och ställ gärna frågor kring denna time-piece.
 

Bilagor

  • Klocka2.jpg
    Klocka2.jpg
    45.3 KB · Visningar: 54
Senast ändrad:

Leafvalley

Cartier
Bakgrund: Lego kallas ett system av byggelement av plast som utvecklades 1949 av dansken Godtfred Kirk Christiansen 1920-1995. Som marknadsföring har Lego bland annat köpt delar av rättigheterna till Star Wars som nu finns i deras sortiment både i form av byggsatser och TV-spel. Där av så kom deras klocka med inspiration ifrån Star Wars.

Klocka1.jpg
Klocka2.jpg


Specifikationer:
Storlek: 25mm
Tjocklek: 10 mm
Bandbredd: 18mm
Krona: Ej skruvad.
Glas: Plast
Urverk: LEGO/Japan-Movment
Pris 2017: 211kr-300+ på länk.
LEGO ClicTime klockor testas för att ISO-standard 2281 extra bygglänkar ingår.

Urverk
Skärmavbild 2017-06-11 kl. 14.39.21.png


Har dessvärre ingen information kring detta urverk mer än att det är japanskt.

I bruk:
IMG_0356.JPG
IMG_0358.JPG


Klockan ligger mycket lätt kring handleden, känns knappt att man bär någon. Länkarna är extremt lätta att byta för att kunna anpassa just sin egen handled. Låset åker dock upp lite då och då men om man sätter den tightare kring handleden tror jag att den sitter bättre.

Sammanfattning:
En vardaglig klocka man kan använda vid alla tillfällen kanske ej som dresser. Smaken är som baken. Helt klart om man tycker om färger samt plast. Det ingår även en Darth Vader figur som du kan ha som prydnad. Nackdelen är att klockan är brandfarlig samt att plast oftast får rätt lätta hairlines. Som sagt en vardagsklocka så det kanske ingår.
Hoppas ni gillade min recension av denna Lego klocka och ställ gärna frågor kring denna time-piece.

Vart får man tag på en sådan?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Fantastisk recension. Min son har en sådan. Den är lätt att tappa om den inte sitter tight. Funderar på om man kan sätta fast Submarinerlåset eller skulle det se konstigt ut?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Välskriven recension. Jag funderade länge om grabben skulle få en. Men det blev den klassiska Casio F-91W istället...
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Bra recension! Tack!
Det bör nog poängteras att den bör hållas väldigt långt från väta, typ saftglas eller festistetror, eftersom det är lätt att få socker i verket då baklocket (på den jag köpte) går att lossa med nageln.
 

MAIN

Cartier
En verklig utmanare till den Musse Pigg-klocka som förekommer i Dan Browns böcker. En klassiker i varande :)
 

32768Hz

Breitling
Kul recension. Även om man är LEGO-nörd så passar jag nog den här klockan. Som sagt hade det varit Tar Trek tema så kanske...
 
Topp