• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania 105

Vad tror den samlade kompetensen på forumet om denna guld-Lemania från polsk tradera-motsvarighet? Klockan ska enligt beskrivning från säljaren fungera felfritt. Jag har försökt googla efter referenser, och hittar förvisso många liknande (bl.a. två ute på ebay nu), men ingen med just denna kombination av visare och index, men det behöver ju inte betyda att det aldrig funnits. Vad tror ni om rimligt värde/pris?

http://pokazywarka.pl/8rriki/
 
Du måste ha stora bollar som ens överväger att köpa vintage från Polen. :D
Well, jag har själv polskt påbrå, så passa dig så jag inte skickar mina torpedkompisar på dig. ;)
Är det inte väldigt klumpiga minut- och timvisare till den tavlan?
Jo, det var bl.a. det och att glaset/glasringen inte riktigt stämde med vad jag hittade på google som gjorde mig fundersam. Jag har inte tänkt bjuda på den, men var nyfiken på vad folk tyckte. Prisspridningen på ebay/chrono24 verkar dessutom vara enorm. Den här ser ut att gå för drygt 2000 spänn.

Finns för övrigt massor med vintage på den här auktionssidan, en hel del väl hårt "renoverat" och Franken, men även en hel del som verkar kosher. Jag kan ju språket, så det underlättar lite i bedömningarna. Och för de som gillar gammalt sovjetiskt mögel finns det mängder. Jag hjälper gärna till med språket etc om någon vill det. Sidan heter www.allegro.pl
 

Turbotom

Omega
Jag tänkte direkt på den tråden som handlade om någon som köpte en Omega från C24 där säljaren fanns i Polen.

Klockan du länkar till verkar fin!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, tyvärr är väl misstänksamheten inte helt obefogad. Jag är själv per automatik skeptisk, hur seriösa vissa säljare än verkar på allegro... Synd dock om man ska missa något guldkorn på det sättet med tanke på att priserna överlag är lägre i Polen.
Har väl varit en hel del postproblem från Polen också...
 
Topp