• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania 321 Vintage

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lemania skickade ju i sina verk i bla Omega, Heuer osv vid en tidpunkt på 60-70talet men att hitta ett Lemania verk med trippel chrono paketerat av Lemania själva under denna period är ytterst sällsynt. Och med tanke på att du sökt info under nästan ett års tid skulle jag vilja säga att en värdering är omöjlig att göra. Priceless är väl ett ord som kan vara väl till pass men jag personligen skulle nog hålla hårt i ett sånt här exemplar. Det enda sättet för att verkligen få veta ett värde är att släppa ut den på den öppna marknaden och då framförallt hos något av de större auktionshusen.
Minst 40k .. Men finns det bara några få enstaka så kan det säkert springa iväg.
 

Sjobedan

Rolex
Kan inte komma med något konstruktivt gällande värderingen. Men satan så fin den är! Grym patina!

Kanske Kaplans kan hjälpa dig med en värdering eller skicka dig åt rätt håll åtminstone?
 

Andsan

Rolex
Ägaren lämnade in den till Kaplans innan Jul och Tony Frank på Kaplans blev mycket intresserad av den och han tog kontakt med värderare utomlands.
Tony berättade sedan att han inte kunde värdera den. Han berättade vidare att han hade köpare på den, men vad denne var villig att betala vet jag inte.

Tony ville även sälja den på kvalitetsauktionen i vår. Men jag är tveksam till att ägaren lämnar in den för försäljning.

Tack för fin respons :)

/Anders
 

fc2

Rolex
Aldrig sett en likadan me njag har hittat en snarlik från ungefär samma år på en auktion hos Watches of Knightsbridge för några år sedan. Minnn inte exakt värderingen då men det låg kring 2-3000$. Jag misstänker att dessa modeller gjordes i mycket små upplagor från överblivna delar, lite samma som med de Tissot som liknar Viggen Lemanain.
 

Andsan

Rolex
Har du hört dig för på omegaforums?
-------------------------------------------------

Det har jag gjort och även de andra stora klockforum utan att bra svar.
Det bästa har jag nog fått här genom Donkii :)

Jag skall lägga ut den en gång till på PuristSPro så får vi se vad som händer.

Denna var dock rätt lik men det är en Omega, men den ser ut vara brun.

 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Märklig variant! Kan den ha militärt ursprung? Kan det vara en variant av Viggen Lemanian med 3 subvisare istället för 2! Glasringen är också helt annorlunda än Viggen klockan!

Spännande!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tänkte på dessa två Andsan

20023_1G_zpsade6cea0.jpg

MovadoA277SubSea-01_zps6d05bdaf.jpg

Zenith_146_hp.jpg

xDSC_0206.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fin som snus, är nog korrekt och original i det mesta
-har samma minutvisarfjädring som omega 321 (billigare varianter fanns)
-samma plätering som omega, billigare varianter fanns)
-antagligen 64 el senare, romboid regulator-arm, sitter på landet utan böcker men tror transitionen från rak var under 105.002 dvs typ 63

-kan man inte lära sig nåt av serienumret?

Värde är väl lite hopplöst att få reda på utan att sälja den... kan vara allt mellan 20' och "å hoppla"

Cool klocka iaf!
 

Andsan

Rolex
Den har fått ny fyllning på visarna i samband med reparation/service som gjordes i Vadstena. Urmakare Fredrik som enligt min mening tog hutlöst mycket betalt för detta, 15.000' :(
Bifogar bild hur den såg ut innan reparation/service och en bild på vad som byttes.





/Anders
 

isbjörn

Panerai
...... reparation/service som gjordes i Vadstena. Urmakare Fredrik som enligt min mening tog hutlöst mycket betalt för detta, 15.000'......

Satan vilken räkning. Mer pengar än helrenovering av min 105.012 hemma hos Omega i Schweiz.
Då vet man var man INTE skall lämna in nästa gång man är i den staden. (Vadstena alltså, inte Biel)
 
Topp