• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lemania från farfar

Dman

Basic
Min kära mamma plockade fram detta ur som min farfar burit. Jag tänkte nu att jag ska börja använda klockan och köpa ett nytt armband.

Vad säger ni passar till denna? Jag tänkte ett brunt läder men har svårt att visualisera. Tack på förhand kamrater!

Bilagor

• 6B2E6DDF-DFC3-4363-A7D3-C0AFB3A6AB31.jpeg
    6B2E6DDF-DFC3-4363-A7D3-C0AFB3A6AB31.jpeg
    370.1 KB · Visningar: 44
Min kära mamma plockade fram detta ur som min farfar burit. Jag tänkte nu att jag ska börja använda klockan och köpa ett nytt armband.

Vad säger ni passar till denna? Jag tänkte ett brunt läder men har svårt att visualisera. Tack på förhand kamrater!
Kul att du fått ärva en så fin klocka med lite historia! Ett svart eller brunt läder hade blivit riktigt fint, beror på vad du själv föredrar för färg. Personligen hade jag gått på ett brund alligator😃
En gammal bild på en Omega jag hade på brunt alligator för lite inspiration. Lycka till!
1DA271CF-86AF-4F36-916F-FE16A6DBC320.jpeg

Först ett grattis till denna fina gåva!
Håller med första svaret men kan också se den på ett fint klassiskt svart eller brunt läderarmband, möjligtvis också ett passande sk perlonarmband, som omväxling.
Den kan behöva en service misstänker jag, kan vara viktigt att göra så snart som möjligt för att hålla den i fint skick så länge som möjligt.

Kul att du fått ärva en så fin klocka med lite historia! Ett svart eller brunt läder hade blivit riktigt fint, beror på vad du själv föredrar för färg. Personligen hade jag gått på ett brund alligator😃
En gammal bild på en Omega jag hade på brunt alligator för lite inspiration. Lycka till!
1DA271CF-86AF-4F36-916F-FE16A6DBC320.jpeg
Stort tack för bild - det ser riktigt bra ut. Någon som kan tipsa var man hittar bra kvalitetet för rimlig peng?

Stort tack för bild - det ser riktigt bra ut. Någon som kan tipsa var man hittar bra kvalitetet för rimlig peng?
De två jag främst handlat av och kan rekommendera är:
  • tidochting.se (rabattkod KS_10 för 10%)
  • watchwear.se (rabattkod KS2021 för 15%)

Sedan kan man ibland hitta riktigt fina Rios1931 band hos reliasweden.se för en bra peng.

De två jag främst handlat av och kan rekommendera är:
  • tidochting.se (rabattkod KS_10 för 10%)
  • watchwear.se (rabattkod KS2021 för 15%)

Sedan kan man ibland hitta riktigt fina Rios1931 band hos reliasweden.se för en bra peng.
Stort tack för tipsen. Hittade denna jag tänkte köra på och köpa ett spänne i guldfärg för att matcha.

Någon som vet hur brett spänne som behövs på just detta band? Framgår inte på sidan nämligen. Edit. Hittade infon på watchwear.se så beställer därifrån istället.

Behövs nya bandstift eller kan man använda befintliga tro?

Senast ändrad:
Stort tack för tipsen. Hittade denna jag tänkte köra på och köpa ett spänne i guldfärg för att matcha.

Någon som vet hur brett spänne som behövs på just detta band? Framgår inte på sidan nämligen. Edit. Hittade infon på watchwear.se så beställer därifrån istället.

Behövs nya bandstift eller kan man använda befintliga tro?

Härligt att du hittade ett fint! Det där kommer bli skitbra👌 Det beror på i vilket skick bandstiften är i, men bog kan det vara värt att köpa ett par nya fräscha att byta till. Kostar bara någon krona extra😃

Något brunt tror jag också på. Har själv kikat på detta.. Mäter 18/14mm.. Rätt ovanlig avsmalning men som jag tycker passar bra till nättare klockor som din. Däremot är jag osäker på tjockleken på detta, annonsen säger 2,5mm men inte om det endast är vid ändarna eller om det genomsyrar hela bandet
s-l1600.jpg

Såhär blev resultatet - väldigt nöjd med utfallet. Tack för all input och tips. Det jag är mindre nöjd med är spännet som känns stort och klumpigt i förhållandet till klockans storlek. I övrigt en helt ny look.

B2AC6A77-310D-48F9-AD06-0DA57C89CC5E.jpeg

Bilagor

• 180A17E0-85AB-48CC-8703-CDF2AE6EC91E.jpeg
    180A17E0-85AB-48CC-8703-CDF2AE6EC91E.jpeg
    467.1 KB · Visningar: 28
Tillbaka
Topp