Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ta detta i vintagedelen, där får du rätt hjälp fortare!Jag har genom åren haft 4 st lemania viggen. På den sista står det dock Helima på urtavlan. I övrigt identisk med de tidigare. Tre kronor och m nummer finns. Någon som vet varför den heter helima?
Den behöver lite omvårdnad. Ska jag lämna in den och iså fall var?
Jag har genom åren haft 4 st lemania viggen. På den sista står det dock Helima på urtavlan. I övrigt identisk med de tidigare. Tre kronor och m nummer finns. Någon som vet varför den heter helima?
Jag har genom åren haft 4 st lemania viggen. På den sista står det dock Helima på urtavlan. I övrigt identisk med de tidigare. Tre kronor och m nummer finns. Någon som vet varför den heter helima?
Ja. Nr 66Kul!
Har den även individnummer?
Älskar verkligen detta forum!Helima är ett andra märke för Lemania på svenska marknaden,har saluförts av Ånge urdelar förr i tiden.
Sålde en ch27 märkt helima 105 förra månaden,har ett verk liggande med tavla och visare märkt lemania om du vill byta tavla.
Kul, bodde själv i några år i gällö/bräcke nära ÅngeÄlskar verkligen detta forum!
Här bor man i Ånge och har ingen aning!
Som jag har kutat i Ur-Kalles lokaler, när jag var liten. Kompisens mamma och mormor jobbade där, 150m hemifrån!
Då hade dom jättelokaler, sedan flyttade dom två gånger.
Nu finns dom inte kvar längre!
Världen ÄR liten!Kul, bodde själv i några år i gällö/bräcke nära Ånge
skulle inte den Helima tavla ha ett högre värd? mer unik? Eller är det en replacement tavla?Helima är ett andra märke för Lemania på svenska marknaden,har saluförts av Ånge urdelar förr i tiden.
Sålde en ch27 märkt helima 105 förra månaden,har ett verk liggande med tavla och visare märkt lemania om du vill byta tavla.
Helima är ett andra märke för Lemania på svenska marknaden,har saluförts av Ånge urdelar förr i tiden.
Har ju kontakt med två som har jobbat på Ånge Urdelar, ska fråga om dom vet något om Helmia-klockorna!skulle inte den Helima tavla ha ett högre värd? mer unik? Eller är det en replacement tavla?
Helima, Lemania 1873
Nån som vet huruvida tanken var att man skulle lyfta ur till handburen tidtagare och eventuellt primärt användningsområde? Om det nu ens var så vill säga??