• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Lemania Majetek Vojenské Spravy Issued. En till prisbump

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Pris
15 000 sek
Returpolicy
Vid överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Lägger ut min Lemania Majetek till salu / byte då jag går i tankarna på en dirty dozen som jag tror kommer användas mer. Klickade tyvärr inte med denna som jag hade hoppats.

Lemania Majetek som blev issued till Czech air force (CAF).

Baksidan märkt med Majetek Vojenské Spravy som direkt översätts till Property of the military administration.

Servad Januari 2021 enligt förra ägaren. Finns inget papper på detta men då klockan fungerar perfekt så är det troligen sant.
Bra gång och tidshållning. Klockan är smidig vid den manuella uppvridningen. Går som smör (överanvänt uttryck jag vet).

Klockan har en del ”battle scars” men om den faktiskt använts i något krig vet jag ej. Klockans exakta ålder är jag osäker på men runt 1944-1950.

Den har sina hairlines och repor. Har säkerligen blivit polerad genom åren men det finns mycket karaktär kvar.
Tavlan ser ok ut. Det finns en skada kl 6.
Visarna är relumed tror jag med 99% säkerhet.

Klockan mäter 38x38mm i boett.

Bandbredd 20.5 mm cirka. Klockan kommer på bandet i bilderna. Troligen ett grisband.

Lug2lug på 49mm.

Finns mycket att läsa om dessa spännande klockorna online.

Vid frågor tveka inte att skriva!

Vid byte ser jag helst byte med andra military-issued klockor. Främst en dirty dozen, GG-W-113 Benrus/hamilton, A-17 Bulova eller Waltham, 3-kronors City. Eller något annat skoj!
Bytesvärde sätter jag till 15 000 kr.
Pris vid direkt-köp tänker jag också 15 000 kr eller bud. Jag bjuder på frakt. Avhämtning / att mötas funkar bra med :)
Nytt pris: 14 400 kr inkl frakt
Nu 13900 kr inkl frakt!
SÅLD!
1626969434316.png
1626969447152.png
1626969485720.png
1626969492310.png
1626969495738.png
 
Senast ändrad:
Topp