• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania Tg 195 hjälp

Idag lyckades jag få tag i en Tg 195, problemet är att sekundvisaren inte är original.

Vart tror ni att jag kan hitta en sådan?
image.jpeg

Tack på förhand!
Tomas
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Slå en pling till Norrmalms ur (inte helt hundra på urmakaren ping @Weasel @Gummo, vet ni?) Urmakaren där påstod sig ha delar till TG 195 när han uppmärksammade oss på en gtg i närheten och såg att det låg en Lemania på bordet.
Gör en ordentlig due diligence och fundera på om du vill låta den urmakaren mecka din dyrgrip.
Delar kanske han kan ha..
köp dem och gå till Werner är min rekommendation.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har hittat en sekundvisare, men ganska dyrt kan jag tycka. 1500kr.
Eller är det vad det kostar kanske??
Högst rimligt pris med tanke på att klockan är en issued modell med svensk anknytning. Hade du saknat sek visaren till din Rolex 5517 hade nog inte 100 000 räckt ända fram......dyrt är ett relativt begrepp....bara köpa om visaren är i gott skick...
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Har hittat en sekundvisare, men ganska dyrt kan jag tycka. 1500kr.
Eller är det vad det kostar kanske??
Grattis till att du hittat! Köp och kila till Werner på ABC på Hornsgatan. Snacka lite om klockans historia så kommer ni ha en sjukt trevlig stund. Han tar inga jättestålar för det jobbet.
 
Topp