• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Lemania Yacht Timer NOS

Alex Taól

Basic
2-Faktor
Pris
7000
Returpolicy
En hederssak
Bilder Skickat
  1. Ja
Ser om någon har intresse av denna konversationsstartande Lemania Yacht Timer i toppskick. Den kommer inte riktigt till användning oavsett hur cool vintage vibe den har tyvärr :(

Enligt utsago från tidigare ägare, som för övrigt är en glad entusiast av just yatch timers som jag träffa f2f, är den köpt som genomgången NOS via en lokal urmakare i Nice och jag har inte haft någon anledning till att misstro detta. Kommer som endast timer och två band varav det ena är (vad jag antar) original gummi som ser oanvänt ut samt ett tillköpt passande mjukt läderband från strapsco som nu sitter på (endast provat på handleden).

Allt fungerar som det ska och timern diffar någon sekund vid amatörmässig mätning jämtemot iPhone över ett antal tidtagande timmar. Måtten är cirka 42-43 mm diameter (fast inte riktigt då den är ”tonneau shape”) samt cirka 50 mm lugg till lugg.

Lite svårt med pris då jag dels inte har en susning om vintage och i synnerhet inte tidtagningsinstrument samt det endast verkar vara ett fåtal objekt ute på Chrono24 för +13 K. Frågor och funderingar samt bud välkomnas :)

Bud eller byten mot något spännande (med pengar upp eller ner) tas gärna emot. Byter gärna upp eller mot någon från, Seiko något spännande vintage chronograph 39-40 mm eller tex Grand Seiko quartz alternativt del-byte mot Omega seamaster quartz.

Swish is king! GG-tråd finnes. F2F är möjlig i nordvästra Skåne, alternativt kan jag skicka med valfri frakt mot betalning. Frågor välkomnas och är inte ett problem 😊

Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen!

Bilagor

• IMG_1130.jpg
    IMG_1130.jpg
    470 KB · Visningar: 30
  • IMG_1136.jpg
    IMG_1136.jpg
    360.1 KB · Visningar: 30
  • IMG_1137.jpg
    IMG_1137.jpg
    392.1 KB · Visningar: 25
  • IMG_1138.jpg
    IMG_1138.jpg