• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lemania...

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
har noll koll på klockor men ha ärvt en Lemania 50/60tal...
what to do? sälja? spara? låsa in? haha
Börja med att ladda upp en bild! Förmodligen inget du kommer bli rik på, de flesta ligger runt 1000 kr, men de brukar vara riktigt fint byggda. I klass med Omega. Och som svar på frågan skall du givetvis bära uret!
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Där har du en prisindikation. Förmodligen högre än vad du kanske får för din pga handlaren ska ha vinst till hyror och löner men kanske hälften beroende på skick.
 

spiggen

Breitling
Ok. Känns verkar dumt att jag frågar här när man ser på annonserna men kändes som om det där var "för mycket" många verkar ta överpriser så svårt å vet vem å vilka sidor man kan lita på :)

Vart kan man sälja denna typ av klockor å vart kan man lämna in dom på ev typ service/putsning? (Hel å fungerar men legat i en låda) bor i norrbotten.... å här verkar folk ha noll koll haha ;) även jag själv..
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skall du behålla den är det bara att köra om den funkar. Funjar den ej så leta upp en lokal urmakare som kan fixa den.

Skall du sälja den så lägg upp den oservad på tradera. Som Aurum säger. Ca 1000:- vore rimligt.

Ta gärna en bild och lägg upp här så vi får kika på skönheten. Jag diggar Lemania :)
 

spiggen

Breitling
Skall du behålla den är det bara att köra om den funkar. Funjar den ej så leta upp en lokal urmakare som kan fixa den.

Skall du sälja den så lägg upp den oservad på tradera. Som Aurum säger. Ca 1000:- vore rimligt.

Ta gärna en bild och lägg upp här så vi får kika på skönheten. Jag diggar Lemania :)

ska försöka ta e bild... glaset e som slitet.... se e den nog mest bara smutsig-dammig :bored:
 

spiggen

Breitling
Bilden 😂😂😂 kom nu 10000år senare 😅
 

Bilagor

  • Screenshot_20210107_215040.jpg
    Screenshot_20210107_215040.jpg
    82.7 KB · Visningar: 86
Topp