• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

lemania

JJJ

Basic
50-tal

Bilagor

• 20121222_130555.jpg
    20121222_130555.jpg
    370.4 KB · Visningar: 1,023
Vacker klocka, ett härligt märke med en logga som slår det mesta. Jag har haft några kostymare tidigare men dessa två är allt jag har kvar med Lemanias logotyp på:

IMG_6285_zpsc2e295aa.jpg

IMG_6070_zps3f1eb548.jpg

Lemania från förr:

003_zps076b7f7e.jpg

002_zpsa17a460f.jpg

002_zps1f7a237b.jpg

Viking och Ariste, skönt att se era fantastiska samlingar och att veta att man inte är så sjuk själv...

Spencer66 skrev:
Vad går en Viggen på och hur svårt är det att få tag i en?
Relativt svårt, beställdes inte speciellt många till Flygvapnet. Hört en siffra på runt 700 st, men inte fått det bekräftat.
Runt 25 000:- får man nog vara beredd att betala för en i hyfsat skick.

Viking skrev:
Spencer66 skrev:
Vad går en Viggen på och hur svårt är det att få tag i en?
Relativt svårt, beställdes inte speciellt många till Flygvapnet. Hört en siffra på runt 700 st, men inte fått det bekräftat.
Runt 25 000:- får man nog vara beredd att betala för en i hyfsat skick.

Väl ganska ok för en sådan klocka som är så unik, har du en Viggen issued?

Här kommer en till! Har fått en offert på 3 500 för genomgång och dylikt. Jag tror den är värd detta, även om klockan är i minsta laget ;)
Frugan blir glad i varje fall.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    205.5 KB · Visningar: 419
Janne b skrev:
Här kommer en till! Har fått en offert på 3 500 för genomgång och dylikt. Jag tror den är värd detta, även om klockan är i minsta laget ;)
Frugan blir glad i varje fall.
Charmigt med damur, imponerande små verk...tycker också det låter dyrt för en service...snygg Lemania!

Tack för tipsen! Kanske är dyrt som ni säger, skall kontakta farfars klocka och höra efter med dom. Där det man vad bra det är med en sådan här site :D
JB

Tillbaka
Topp