• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania

Fabian

Patek
2-Faktor
Sällan man ser dessa klockor här på formuet. Någon mer än jag som är förtjusta i dem?

EFDA35B7-2E79-42DE-A140-2520A05F83F0-5956-000001AB8962D96A.jpg
 

Johan M

Cartier
Japp, jag är mycket förtjust i dem, särskilt deras kronografer och armbandsur med zontavla. Tyvärr äger jag ingen Lemania själv men polaren har en ytterst möglig Lemania med grönmöglig zontavla. Hur snygg som helst på NATO!

Jag är förvånad över att man inte ser fler Lemania på de olika forumen. Deras urverk har väl ändå ganska gott rykte? Jag får nöja mig med att favvoklockan har lemaniabaserat urverk.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Johan M skrev:
Finns en del i vintagedelen ...
Hmm kan stämma... Det är kanske bara är jag som är sann är emot den fliken och egentligen vill slå ihop diskussion och vintage till en enda stor flik! Postar eller kollar aldrig i vintage-fliken trots att jag bara handlar och intresserar mig för vintage.
 

Janne b

Breitling
Men varför misshandlar du klockan genom att sätta på en smaklös skidrem som armband, även om man benämt den NATO :?
Bifogar en bild på en gammal damklocka som tillhört en mormor till min fru. Klockan är liten och i guld, tycker du jag skall leta efter någon kängskorem från en NATO känga som passar :D
JB
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    285.7 KB · Visningar: 215
Topp