• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Leonidas pre-Heuer triple calendar moonphase

JwJ

Omega
Pris
5900
Returpolicy
Ja om något inte är som beskrivet
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu ska klockan bort!
Leonidas triple calendar moonphase
Jag är relativt säker på att klockan är från 1951, finns ej papper eller låda.
Komplikationer: datum, dag, månad och månfas
Jag lät genomföra full service när klockan kom i min ägo 2014. Klockan har blivit väldigt sparsamt använd av mig och alla komplikationer fungerar som de ska jag har inte mätt gången men inte heller märkt någon speciell avvikelse (med tanke på ålder).

Urtavlan har som ni ser lite missfärgningar och något sliten text på sina ställen men det är en snart 70 år gammal klocka, förgyllningen är ganska så sliten på bandhornen

Här finns lite intressant läsning: https://www.fratellowatches.com/vintage-love-leonidas-triple-calendar-moon-phase/#gref
Klockan finns i Täby, kan skickas per post mot avgift.
Jag har aldrig tidigare köpt eller sålt något på forumet så ni hittar inga refferenser men har varit medlem på forumet sen jan. 2014

CHRONO24_20191009_1722015704577629797164232.jpg
5.jpg
CHRONO24_20191009_1741402657281255705487146.jpg
CHRONO24_20191009_1742202786758128486453346.jpg


Jag visar gärna fler bilder om intrsse finns
 
Senast ändrad:
Topp