• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar alternativ till Breitlings GOLD ALLIGATOR LEATHER STRAP - 20 MM

Detta armband är precis vad jag vill ha stil och färgmässigt. Lädret är i princip enfärgat, vilket jag gillar. Söm i vitt eller färgmatchat är strunt samma.

Breitling 1016P GOLD ALLIGATOR LEATHER STRAP - 20/18 MM From SEK 5 840,00
14472884-cfg8zml5ky5gf0pt7n94hpw6-Zoom.jpg

https://www.breitling.com/se-en/straps/?search[lugs][]=32188&search[lugs][]=24579&search[lugs][]=32181&search[materials][]=31713

"Problemet" med armbandet ovan är att det kostar ungefär 5840 kr, vilket är cirka 10 gånger mer än vad jag vill betala.

Jag behöver ej äkta alligator, har inget emot präglat ko-läder.

Vad har du för förslag?

Det jag har hittat är:

Hirsch DUKE Alligator Embossed Leather Watch Strap in GOLD BROWN
Är för mörkt (speciellt "i verkligheten", jag har ett)
HirschDukeGat-GoldBrown01-GB-2000_2000x.jpg

Hirsch DUKE Alligator Embossed Leather Watch Strap in HONEY
Är för ljust och har för spräckliga färger
HirschDukeGat-Honey01-GB-2000_2000x.jpg

Sedan har Rios 1931 sina
New Orleans, Dallas, Boston, Louisiana
i färgen Cognac
som är det bästa jag hittat. Dock är de lite för spräckliga för min smak, och så är den mörka (men välgjorda) kanten lite väl mörk, där borde de matchat armbandets nyans.
rios-boston-gold-brown-sb-01_2000x.jpg

Så vad är ditt tips för runt eller under 500 kr för att matcha Breitlings "originalband"?

Här kan jag göra en
https://www.camillefournet.com/
för 335 USD, för dyrt, och så tycker jag inte riktigt att jag hittar rätt nyans, trots att de har en mängd att välja på.

Senast ändrad:
Jag sitter och bildgooglar på Hirsch Duke Honey. Har Hirsch ändrat utseende på detta armband? Jag har ett som är typ 10 år gammalt, och vissa av bilderna jag hittar liknar inte det, utan är faktiskt mer av det jag skulle vilja ha. Mer entonat och lite mörkare. Kommentarer?

Tack för tipset! Vet du varför säljaren inte skriver ut att märket är Rios? Är det för att inte Rios skall bli arga att de rear ut deras band?
Vet ej faktiskt! Har köpt av ett flertal gånger från den handlaren, men inte reflekterat över det. Det är dock inte den enda som inte skriver ut Rios.

Detta armband är precis vad jag vill ha stil och färgmässigt. Lädret är i princip enfärgat, vilket jag gillar. Söm i vitt eller färgmatchat är strunt samma.

Breitling 1016P GOLD ALLIGATOR LEATHER STRAP - 20/18 MM From SEK 5 840,00
14472884-cfg8zml5ky5gf0pt7n94hpw6-Zoom.jpg

https://www.breitling.com/se-en/straps/?search[lugs][]=32188&search[lugs][]=24579&search[lugs][]=32181&search[materials][]=31713

"Problemet" med armbandet ovan är att det kostar ungefär 5840 kr, vilket är cirka 10 gånger mer än vad jag vill betala.

Jag behöver ej äkta alligator, har inget emot präglat ko-läder.

Vad har du för förslag?

Det jag har hittat är:

Hirsch DUKE Alligator Embossed Leather Watch Strap in GOLD BROWN
Är för mörkt (speciellt "i verkligheten", jag har ett)
HirschDukeGat-GoldBrown01-GB-2000_2000x.jpg

Hirsch DUKE Alligator Embossed Leather Watch Strap in HONEY
Är för ljust och har för spräckliga färger
HirschDukeGat-Honey01-GB-2000_2000x.jpg

Sedan har Rios 1931 sina
New Orleans, Dallas, Boston, Louisiana
i färgen Cognac
som är det bästa jag hittat. Dock är de lite för spräckliga för min smak, och så är den mörka (men välgjorda) kanten lite väl mörk, där borde de matchat armbandets nyans.
rios-boston-gold-brown-sb-01_2000x.jpg

Så vad är ditt tips för runt eller under 500 kr för att matcha Breitlings "originalband"?

Här kan jag göra en
https://www.camillefournet.com/
för 335 USD, för dyrt, och så tycker jag inte riktigt att jag hittar rätt nyans, trots att de har en mängd att välja på.
vad för klocka ska bandet sitta på?

jag beställde av en kille som du hittar på fb, tdg croco handmade straps, har 21mm på min longines och ville ha specifikt utseende, jag betalade 1200~ för 2st ink frakt. måttbeställt, du får välja både färg på skinnet, sömmarna samt tjocklek osv. Trevlig kille att ha och göra med, lite leveranstid får du dock räkna med.

Tillbaka
Topp