• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar efter en ny klocka

Tjena!
Letar som sagt efter en ny klocka!
Äger just nu en Seiko Skx007K2, men vill ha en klocka till.
Är lite sugen på en ''Militär'' klocka, men vill ha vilka förslag som helst.
Enda kraven är att den ska vara Automatisk eller Mekanisk och absolut inte kosta mer än 5000. Gärna en bit under. Och jag vill ha kvalité!

Bomba med förslag!

Köp nåt äkta vintage. Då kommer du långt med 5000kr. :)

197ECD7E-4B6B-44BA-85BD-A1080AA04CC1.jpeg

Tjena!
Enda kraven är att den ska vara Automatisk eller Mekanisk och absolut inte kosta mer än 5000. Gärna en bit under. Och jag vill ha kvalité!

Bomba med förslag!
Hamilton Khaki är ju fina och finns nya för ca 5000.

Edit: tvåa på bollen ser jag nu. :)

Senast ändrad:
Om du gillar Seiko så kan man ju köra en snzg09 lite militärt stuk på den. Så har du kite över att köpa nått roligt vintage eller en billig Hamilton khaki. Seiko kostar ca 1100kr.

Fina! Men ingen quartz :)
Gillade seikon dock
Seikon är härlig. Referensen är sarg007 och jag har ägt just den som @yonsson postade bild på då han sålde den till mig sen. Ja hade den länge men sålde den vidare igen då jag upplevde 40mm till att vara lite för stort.

Men jag har smala handleder också så för vem som helst annan är den nog smutt på alla vis :)

Aldrig testat Hamilton men varit nyfiken på de jag med. Hör vidare i hamiltontråden, tror den kan vara trevlig :)

Sarg007 är svår att hitta numera

Har du inget emot kvartsur finns det några Timex i samma stil som är rätt bra.

Edit: Oj, kanske skulle läst klart ditt inlägg först :banghead::banghead: CWC får min röst!

Tjena!

Bomba med förslag!
Jag har en Candino 10511 som du kan få köpa. Skicka på pm om du är intresserad.

Tillbaka
Topp