• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar en halvsportig beater för max 40tkr

Ett annat problem med Master Controllern är den futtiga diametern, visst är den ca 36-38mm?

Både JLC Master Compressor och Panerai är "upptagna" av kollegor, känns ju sådär att komma springandes med samma dinka när jag ändå letat så pass länge.. dumheter kanske? :)

Master Control ligger åtminstone sedan 2010 på 40mm. Otroligt snygg med stållänken. Kanske lite mer dressig än vad du är ute efter.
 

haZe

Omega
Master Control ligger åtminstone sedan 2010 på 40mm. Otroligt snygg med stållänken. Kanske lite mer dressig än vad du är ute efter.

Se där ja, det hade jag missat! Men som du säger så känns den kanske lite väl för dressad, och skall det vara en dressklocka så vill jag nog ändå ha guld, och då drar det iväg lite för mycket med priset.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Gör det inte så svårt för mig nu! :) Vilken referens är det där? Ser inte ut som gul innerring på den?

Edit: Ser ut som en 3548, visst? Ser att den ligger nästan 10tkr billigare än Ingenieur med box & papper, plus att den är på 42mm istället. Vad ser ni andra för fördelar (förutom smaksaken i designen såklart) med en Ingenieur framför en Aquatimer som denna, just med tanke på prisskillnaden?

Ja det är en 3548. Helt grym på alla sätt och vis. Sportig men ändå diskret i många lägen.
Denna är läskigt sliten med repor och dings men ändå helt lysande.

769bb26237c3caa4daddcdab6a10e757.jpg

83090af82e29cd4e29f9baa836bdbc16.jpg

0452889b9d356e3b4510af560c2fd7c7.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja kanske inte men min har pallat trycket bra faktiskt. Tycker den funkar till allt och tål också att badas med.
Skulle du hugga ved med den?
Skulle du spela paintball med den?
Skulle du gå på svensexa med den?
Är svaret nej på någon av de frågorna, så är det inte en beater. ;)
 

point1

Cartier
Master Control ligger åtminstone sedan 2010 på 40mm. Otroligt snygg med stållänken. Kanske lite mer dressig än vad du är ute efter.


Nej, senaste Master Control från 2012 ligger på 39 mm. Tror inte heller den finns på stållänk. Har en JLC Master Control själv från 2012 (39 mm), men skulle inte klassa den som en beater. Jag använder den varje dag, men skulle aldrig bada med den, mecka eller sporta med den så ingen riktig beater på det sättet.
 

paradis

Audemars
Klart att det finns mycket att välja på för 40 K. men som priset ock allt annat runt Rolex ,som stiger i pris som en raket, så en Submariner är absolut bästa köpet...........:)
 
Nej, senaste Master Control från 2012 ligger på 39 mm. Tror inte heller den finns på stållänk. Har en JLC Master Control själv från 2012 (39 mm), men skulle inte klassa den som en beater. Jag använder den varje dag, men skulle aldrig bada med den, mecka eller sporta med den så ingen riktig beater på det sättet.

Har inte haft den senare modellen själv, så visst kan jag vara fel ute, men när jag kollar chrono24 så anger flera säljare att klockan är just på 40mm. Fine time DK säljer just nu en Master Control på länk från 2010 på KS. Håller absolut med om att den inte funkar som beater.
 

point1

Cartier
Har inte haft den senare modellen själv, så visst kan jag vara fel ute, men när jag kollar chrono24 så anger flera säljare att klockan är just på 40mm. Fine time DK säljer just nu en Master Control på länk från 2010 på KS. Håller absolut med om att den inte funkar som beater.


Föreslår att du kollar på JLC hemsida om du fortfarande känner dig osäker. De har funnits på länk men inte längre.
 

Hubbatix

Cartier
40 papp för en beater?

Nänä, plantera lökarna i en Sinn UX istället och så något fint till frugan för resten! Temperaturkompenserat HEQ, ubåtsstål, oljefylld boett vilket gör att du i nästan har 180 graders betrakningsvinkel när du står med båda nävarna i cementblandaren, ett temperaturspann på -20 till 60 C, etc, etc,...
UX-SDR_V.jpg
 
Föreslår att du kollar på JLC hemsida om du fortfarande känner dig osäker. De har funnits på länk men inte längre.

Ok :) Det verkar finnas osäkerhet kring klockans storlek lite här och där. Men det rör ju sig om en väldigt liten skillnad. Helt klart är att den "nyare" modellen tydligt skiljer sig i storlek från den "äldre", ungefär som den nyare och äldre Explorer 1:an. Det förvånar mig att Master Control inte längre kommer på länk, den lyfte verkligen klockan tycker jag. Jag var på väg att köpa en länk hos AD till min Master Control för flera år sedan, svindyr var den, men oj så vacker! Det blev aldrig av, som den flippare jag är :) I vilket fall, visst finns länk även till 39mm? Jag tänker då på den som fine time dk säljer.
 
Hej,
jag skulle vilja få lite tips på schyssta klockor som inte är allt för dressade men inte heller allt för sportiga. Jag har en maxbudget på ca 40tkr och vill gärna ha råd med cert. Ogärna Rolex eller Omega, men där kanske jag måste tänka om?

Tack för alla tips!

Du måste tyvärr tänka om, valfri Rolex sportis eller Omega PO är det bästa alternativet, kanske inte det mest roliga/ovanliga valet men garanterat det bästa om det är en beater som ändå är premium och ser schysst ut till det mesta du vill ha....
 

haZe

Omega
Det känns som att ifall jag skall gå efter demokrati så blir det antingen en ingy eller en sub. Tror dock att jag har vilselett mig själv genom att säga "beater" för jag är ju inte ute efter något som skall tåla att arbeta i betongindustri med, utan mest något som känns 'sturdy' nog att man vill använda den dagligen utan att börja grina ifall det regnar ute.
 
Topp