• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar servicemanual till Tissot 781-1

McGyver

Rolex
Har du problem att hitta delar, så utvecklades dessa verk ihop med Omega och deras varianter heter 1480, 1481, 1482!
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Har du erfarenhet av 784 an också? Har tagit isär urverket och när det tvättades så hittade jag två supersmå brickor/shims som jag misstänker kommer ifrån sekundhjulet/bryggan men är inte säker...

Tyvärr inte. Är det platta brickor eller mer som ringar? En sprängskiss borde ju kunna ge bra info ..
 
Har du erfarenhet av 784 an också? Har tagit isär urverket och när det tvättades så hittade jag två supersmå brickor/shims som jag misstänker kommer ifrån sekundhjulet/bryggan men är inte säker...

Nu är jag inte supererfaren men små mässingsshims brukar ligga mellan urverket och urtavlan, runt axlarna för visarna.
 

johan905

Omega
Shimsen finns inte med på sprängskissen och dom e så små att de precis går på axeltappen/ lagertappen på sekund hjulet. Kan försöka ta en bild :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

johan905

Omega
En bild, nu syns bara en bricka men det är två..
dazu3u5e.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Vad för typ av material är de gjorda av? Det är inte syntetisk juvel? I så fall kan de ha lossnat från bryggan kanske?
 
Topp