• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar sommarklocka 2016 - Inga dykare!

pjmb

Cartier
Nu när solen börjat tittat fram så blir man ju sugen på något för i sommar! Letade lite på forumet efter sommarklockstrådar som jag hade tänkt bumpa, hittade en del men kände att det inte var något som passade direkt så startar en ny.. Som rubriken säger så letar jag efter något roligt att ha i sommar och tänkte att ni här på forumet kanske kunde hjälpa till lite och ge mig och andra lite inspiration också. En bra dykare är ju ett självklart val till sommaren och det tror jag de flesta har i sin klocklåda redan så jag tänkte att man skulle hitta något annat som pallar ett bad, vanliga sommaraktiviteter (behöver inte kunna dyka ner till 1000m) och lite drinkar på bryggan/uteserveringen som kanske slutar med en sen kväll.

Tankar om klockan som ska hittas:
Pris: Sätter ett tak på 15k, men kan kosta mycket mindre än så (nytt/begagnat spelar ingen roll), spekulerar att man inte ska behöva vara så rädd om klockan om dagen övergår till fest? Alkoholintaget brukar ju öka lite på sommaren, iaf för mig. :)
Utseende: Tänker mig en ljus tavla, gärna med någon mer färg annars inga speciella preferenser förutom att det inte ska vara en dykare...
Så tack på förhand för era härliga tips!!
sommarklocka2.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hmmm, jag hade ju tänkt föreslå följande men utifrån förutsättningarna så passar ingen:
  • Nya Daytonan med vit tavla (kommer knappast finnas tillgänglig till sommaren 2016)
  • Exp II med vit tavla (för dyr)
  • GMT Pepsi (också för dyr)
  • SMP med blå tavla (dykare)
  • Omega Plopp (också dykare och för dyr)
Jag ger upp! :dead:;)
 

pjmb

Cartier
Hmmm, jag hade ju tänkt föreslå följande men utifrån förutsättningarna så passar ingen:
  • Nya Daytonan med vit tavla (kommer knappast finnas tillgänglig till sommaren 2016)
  • Exp II med vit tavla (för dyr)
  • GMT Pepsi (också för dyr)
  • SMP med blå tavla (dykare)
  • Omega Plopp (också dykare och för dyr)
Jag ger upp! :dead:;)
Härliga klockor du föreslog men inte riktigt det jag var ute efter, men alla platsar ju lätt på sommarklockslistan!
Tack iaf! ;)
 

JohanHLM

Rolex
Denna skaffade jag precis för att ha som vår/sommarklocka. Ljus tavla som det händer lite på. Inget att plaska i vattnet med men när du väl ska göra det kan väll PO:n få göra det? Tyvärr är även denna för dyr men kan kanske klämmas in med skohorn om du höjer budgeten 5k.
En ljustavlad 80/90 tals chronomat (helst med UTC :) ) är annars en rolig sommarklocka.
20160318_083454.jpg
 

pjmb

Cartier
Denna skaffade jag precis för att ha som vår/sommarklocka. Ljus tavla som det händer lite på. Inget att plaska i vattnet med men när du väl ska göra det kan väll PO:n få göra det? Tyvärr är även denna för dyr men kan kanske klämmas in med skohorn om du höjer budgeten 5k.
En ljustavlad 80/90 tals chronomat (helst med UTC :) ) är annars en rolig sommarklocka.
20160318_083454.jpg
Den där är ju riktigt grym! Fast min tanke var en klocka för en heldag så man inte ska behöva dra hem och byta klocka mitt i allt =) En klocka som är öppen för spontandagar! Men den där får jag fundera lite extra på!

Den här var ju ok också ;)
CR2080.FC6375-2016-HD-900x1370.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Den där är ju riktigt grym! Fast min tanke var en klocka för en heldag så man inte ska behöva dra hem och byta klocka mitt i allt =) En klocka som är öppen för spontandagar! Men den där får jag fundera lite extra på!

Den här var ju ok också ;)
CR2080.FC6375-2016-HD-900x1370.jpg
Fast då har du ju ingen användning av Omegan :) Tycker det är perfekt med lite olika typer av klockor så det finns en anledning att byta. Tro det eller ej men skulle det bli ett spontandopp så finns det dom som påstår att det går att göra det utan klocka :eek:
 

Greven

Audemars
Tag Heuer Carrera. Ligger kring din maxbudget ny, hittar du en begagnad så hamnar du förstås under maxbudget.

Skärmavbild 2016-03-18 kl. 16.14.10.png

Ref: WAR211A.BA0782
Jättesnodd bild.
 

pjmb

Cartier
Tag Heuer Carrera. Ligger kring din maxbudget ny, hittar du en begagnad så hamnar du förstås under maxbudget.

Skärmavbild 2016-03-18 kl. 16.14.10.png

Ref: WAR211A.BA0782
Jättesnodd bild.
Aa den gillas,skulle haft ngn mer färg på den ljusare varianten så hade det varit toppen.. Den här var ju nice.. ökade budgeten lite bara
ladda ned.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Personligen gillar jag att ha mer stilrena dressare på sommaren, snyggt och passar bra när man har tunnare kläder :)
 
Topp