• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Leverans med FedEx

Hur gör ni vid leverans med FedEx?


  • Totala väljare
    39
  • Enkät stängd .
Jag väntar på en leverans från Singapore som skall komma med FedEx. Problemet är att de tänkt leverera paketet "någon gång under dagen" och då jag är på jobbet kan jag inte vara hemma och ta emot försändelsen.

Av tidigare erfarenhet vet jag att jag inte får ange leveransadress till jobbet. Det gillas icke.

Som ni kan förstå så är det en klocka jag väntar på och den vill man ju inte att de skall "hänga på dörren".

Hur gör ni när ni väntar på paket från t.ex. FedEx? Tar ni ledigt en dag eller, gör ni som jag nu skall göra, åker till FedEx på Arlanda (eller Bulltofta Sturup eller var FedEx nu finns lokaliserat) och hämtar ut paketet där?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Föraren brukar alltid ringa mig innan så jag har fått paket lite överallt, bland annat i entrén på gymmet. Helt suveränt!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jobba hemma, eller så kör de den till jobbet...
Har även använt päronens adress som backup :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag dirigerar dom till jobbet.

En reflektion från mig: Jag finner det anmärkningsvärt att dessa självtitulerade experter på logistik (FedEx, UPS, etc.) inte kan ange bättre noggrannhet än "under dagen" eller "mellan 07:00 och 11:00" etc. Jag kan inget om branschen men som lekman så tycker jag att de borde skämmas.

Och så fick jag det sagt. Pust.
 
Mitt problem är att min arbetsgivare, Swedbank, inte gillar att man adresserar privata försändelser till bankens adress.
 

Ponlarsson

Panerai
Skrivit en lapp att de kunde lägga paketet i det upplåsta förrådet i carporten tillsammans med lappen. Funkat två gånger.

Edit: Lappen satt på ytterdörren när de kom alltså.
 

Jonte73

Audemars
Senaste paketet hade jag jobbet och frugans jobb som leveransadress.
Sket sig iaf och för att spara fyra dagar drog jag ut på depån på Arlanda och krånglade mig igenom säkerhetskontrollen med bilen !

Sen väl på plats så ordnade det sig efter att de rotat fram paketet.
 
Senaste paketet hade jag jobbet och frugans jobb som leveransadress.
Sket sig iaf och för att spara fyra dagar drog jag ut på depån på Arlanda och krånglade mig igenom säkerhetskontrollen med bilen !

Sen väl på plats så ordnade det sig efter att de rotat fram paketet.

Aha, då vet jag vad som väntar ikväll då.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Värst är DHL som inte ens hör av sig här, men dom försöker alltid köra ut under dagtid när alla är på jobbet och sen får man en lapp i brevlådan om "refused delivery" typ.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Värst är DHL som inte ens hör av sig här, men dom försöker alltid köra ut under dagtid när alla är på jobbet och sen får man en lapp i brevlådan om "refused delivery" typ.
Ja, fast då får man ju även alternativet att paketet kan lämnas på ett av deras serviceställen och det finns det ganska många av.
När det gäller FedEx är det lite begränsat men paketen brukar hamna på närmaste expresstation. Det är inte allt för tätt mellan dessa men några fler än de stora flygplatserna
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ja, fast då får man ju även alternativet att paketet kan lämnas på ett av deras serviceställen och det finns det ganska många av.
När det gäller FedEx är det lite begränsat men paketen brukar hamna på närmaste expresstation. Det är inte allt för tätt mellan dessa men några fler än de stora flygplatserna


Ja alltså det är okay, men ett litet meddelande kanske vore trevligt. Då kan jag spara dom besvärat att ens åka ut med paketet :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ja, fast då får man ju även alternativet att paketet kan lämnas på ett av deras serviceställen och det finns det ganska många av.
När det gäller FedEx är det lite begränsat men paketen brukar hamna på närmaste expresstation. Det är inte allt för tätt mellan dessa men några fler än de stora flygplatserna
Nja, ibland är det olika sorters paket. närmsta utlämningsställe var i Vällingby (bor långt därifrån, Västerort visst men långt..) och en annan gång var jag tvungen att dirigera det till Odenplan.

de har tydligen olika avtal med olika ombud. Puckat system om du frågar mig, hon på kundtjänst sa att paketet inte var säkert hos ombudet närmast mig. Ställer mig lite frågandes hur några paket är säkra där då..

Tycker de borde införa möjligheten att få leverans 18-21. Skulle mer än gärna betala extra för det.

Kanske inte framgår men brukar försöka mecka och hitta ett ombud jag kan ta mig till utan allt för stor möda. Pallar ju inte sitta hemma en hel dag utan att ena kunna åka och träna även om man är ledig.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Värst är DHL som inte ens hör av sig här, men dom försöker alltid köra ut under dagtid när alla är på jobbet och sen får man en lapp i brevlådan om "refused delivery" typ.


DHL har fått sig några avhyvlingar och som tur är får man ett SMS nu där man kan välja att att hämta ut det på närmsta utlämningsställe. Satt en hel dag och väntade och vid 17 ser jag äntligen skåpisen glida in på parkeringen, 1 minut senare ser jag bilen köra iväg och jag rusar ner till lådan och idioten hade lagt en lapp i lådan. Kärringen på kundtjänst fick höra ett och annat då.
 

r.andersson

Breitling
Man undrar ju lite hur bolagen ens går runt, det enda de gör är att köra ut med ens paket för att sedan köra tillbaka det igen. Borde inte vara så svårt att ha ett litet utlämningsställe som är öppet nåt par timmar varje dag så att folk kan hämta sina paket. Att köpa av Apple är ju ett exempel på att be om problem..
 

joca

Patek
2-Faktor
Alltid hem till min hemadress, har inte beställt något tillräckligt roligt ännu men när den dagen kommer så blir det nog semesterdag :D
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Har både hämtat på Arlanda och på närmaste kontor. Kan inte sitta still hemma när jag vet att det är paket på väg :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Man undrar ju lite hur bolagen ens går runt, det enda de gör är att köra ut med ens paket för att sedan köra tillbaka det igen. Borde inte vara så svårt att ha ett litet utlämningsställe som är öppet nåt par timmar varje dag så att folk kan hämta sina paket. Att köpa av Apple är ju ett exempel på att be om problem..
Har du försökt att skicka något med DHL/UPS som privatperson? Jag får intrycket av att de inte är intresserade att konkurrera med Posten/Schenker om privatmarknaden. Vill du ha något vettigt pris så måste man vara företagskund...

Ja, fast då får man ju även alternativet att paketet kan lämnas på ett av deras serviceställen och det finns det ganska många av.
Det fungerar tydligen inte att få DHL paketet som skall köras ut skickat till min närmaste "DHL Servicepoint" i alla fall. Jag får bra service där, men det verkar som att paketutköraren inte kan/får hitta till den punkten. Men det går utmärkt att köra några mil åt andra hållet och hämta det på deras stora center...
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Beställ med hemadress. Missa leveransen och ring sen och styr om leveransadress med deras kundtjänst till din mamma/jobbet / kompis eller vem som kan ta emot på vilken adress som helst i samma område- tex förort och då funkar storstockholm.

Går utmärkt för mig!
 
Topp