• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lika - olika

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Så nära varann men ändå så långt bort. :)
Bara drygt 40 år mellan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Ut och dra meshet i gruset några vändor så är det löst! ;)

Cool duo faktiskt. Hur känns JLCn? Stor som ett hus eller?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ut och dra meshet i gruset några vändor så är det löst! ;)

Cool duo faktiskt. Hur känns JLCn? Stor som ett hus eller?
Får bli nåt sånt! :)

Storleken är lite vanesak, tror jag. Den är 44mm.
Största jag haft på länge var en Speedy Pro. Och jag brukar ha mellan 36-40.
Den är inte för stor. Men jag skulle inte vilja ha en större. :)
 
Får bli nåt sånt! :)

Storleken är lite vanesak, tror jag. Den är 44mm.
Största jag haft på länge var en Speedy Pro. Och jag brukar ha mellan 36-40.
Den är inte för stor. Men jag skulle inte vilja ha en större. :)

Jag tycker det är svårare att gå från litet till stort på armen än tvärt om.. Samtidigt är jag lite smått sugen på att testa en panna snart... Också 44mm
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Men visst är gamlingen ändå lite coolare? Keramik-boetten kommer ju aldrig att få patina... Hur känner du för det? Tänker du på det som en fördel, eller nackdel?

A
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Men visst är gamlingen ändå lite coolare? Keramik-boetten kommer ju aldrig att få patina... Hur känner du för det? Tänker du på det som en fördel, eller nackdel?

A

Väl tänkt. Jag har ju en förkärlek för patina... :)
Hade JLC:n varit tänkt som min enda klocka hade det inte ens varit aktuellt att skaffa den. Men som det är nu får jag patinabehovet stillat på annat håll. Så nej, i det här fallet kan jag tycka att det bara är kul med något beständigt. :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag tycker det är svårare att gå från litet till stort på armen än tvärt om.. Samtidigt är jag lite smått sugen på att testa en panna snart... Också 44mm

44 är, kan jag konstatera, just nu min smärtgräns. Är själv sugen på en Panna på 44. Men de kan nog upplevas som större utifrån tavlan och boettformen. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Väl tänkt. Jag har ju en förkärlek för patina... :)
Hade JLC:n varit tänkt som min enda klocka hade det inte ens varit aktuellt att skaffa den. Men som det är nu får jag patinabehovet stillat på annat håll. Så nej, i det här fallet kan jag tycka att det bara är kul med något beständigt. :)
Skulle resonera lika, om jag handlar keramikboett. Skulle inte ha en sådan klocka som enda klocka.

Nu får du bara se till att inte tappa den i stengolvet, då hela klockan är som ett safirglas... Men det ska ju mycket till...

Enjoy!

A
 

Joergen

Omega
Du skriver ofta i tråden "patina", men dina andra köp och flippningar tyder på "platina". Stavar du fel? Vitt Gyld!:eek:
 
Topp