• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Liknande Pre-arnie?

Qvick

Basic
Hej.

Ny på forumet och kollat runt en del.

Har fastnat lite för Pre-arnie eller Baby-arnie. Seiko H556-5029
Jag har ganska smala handleder så svårt för att bära upp en riktig Arnie som säljs nya har jag sett.
Annars fyller den stora Arnien alla boxar för mig.
ATM20, solar, alarm, vridbar bezel och analog klocka.

Har kollat på Citizen promaster eco-drive. Men såklart så är det inte något larm på denna.

En gammal pre-arnie skulle varit coolt. Men då jag skulle vilja använda klockan vid snorkling så skulle finnas risk att den inte håller tätt pga av åldern.

Så till min fråga.

Finns det någon klocka som skulle uppfylla min önskningar? 20atm, digi-ana, helst inte större än 42mm, alarm, vridbar bezel, uppladdad via solljus.

Det var ju en himla bra fråga!
Jag kan inte komma på något som tickar alla boxarna...enklaste (och uppenbar antar jag) som tickar rätt många boxar är en Casioak

Det var ju en himla bra fråga!
Jag kan inte komma på något som tickar alla boxarna...enklaste (och uppenbar antar jag) som tickar rätt många boxar är en Casioak

Storleken på en sådan och att den inte har den roterbara bezeln är väl det som talar emot den.

Såg att det fanns mod att beställa med roterande bezel. Men den blir ändå väldigt stor.

Storleken på en sådan och att den inte har den roterbara bezeln är väl det som talar emot den.

Såg att det fanns mod att beställa med roterande bezel. Men den blir ändå väldigt stor.
Ja det kanske blir stort.
Jag har min ga-b2100c-9aer på en sån där halvtöntig men i mina ögon ändå nice stålmod och då är den rätt stor.
Annars på resin är den tunn och lätt så känns ändå ganska liten på mina dryga 17 cm handleder.

Bilagor

• 20231014_163847.jpg
    20231014_163847.jpg
    403.9 KB · Visningar: 4
Den har inte solceller men Citizen Promaster "Duplex" JP1010 tickar i många av dina boxar👍. Finns i flera olika utföranden. Svart, blå, gul?, orange eller full-lume tavla. Stål eller titan. Finns också ett par olika varianter av bezel.
Den ska ha alarmfunktion, har dock aldrig använt den funktionen på min.

(Ev. så finns nån variant med Eco-Drive också, skulle inte förvåna mig).

Senast ändrad:
Hej.

Ny på forumet och kollat runt en del.

Har fastnat lite för Pre-arnie eller Baby-arnie. Seiko H556-5029
Jag har ganska smala handleder så svårt för att bära upp en riktig Arnie som säljs nya har jag sett.
Annars fyller den stora Arnien alla boxar för mig.
ATM20, solar, alarm, vridbar bezel och analog klocka.

Har kollat på Citizen promaster eco-drive. Men såklart så är det inte något larm på denna.

En gammal pre-arnie skulle varit coolt. Men då jag skulle vilja använda klockan vid snorkling så skulle finnas risk att den inte håller tätt pga av åldern.

Så till min fråga.

Finns det någon klocka som skulle uppfylla min önskningar? 20atm, digi-ana, helst inte större än 42mm, alarm, vridbar bezel, uppladdad via solljus.

Seiko är mästare på att göra stora klockor som bärs väldigt väl tack vare en hyfsad liten L2L. Har du kanske varit i en klockaffär och provat den återlanserade versionen?

Tillbaka
Topp