• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla statusprylen som ger dig bättre bemötande på flyg och hotell

Oew

Rolex
Äger du en Blancpain/B&R och kan bekräfta ;)
Jag har en Blancpain och kan bekräfta, får automatiska uppgraderingar till business/first varje gång jag flyger. Vid hotellen behöver jag inte stå i kö vid incheckning, så fort jag hoppar ur min bil från flygplatsen (som naturligtvis är gratis pga dyr klocka) så kommer 2 anställda direkt till mig varav en tar mina väskor och den andra börjar rengöra min klocka så jag kan ta bra wristshots.
 

Ceramic

Cartier
Kan bekräfta ovanstående;
Det jag dock noterat mig att det som regel uppgraderas till business med canvas/sailcloth på
image.jpeg

Men slänger man på alligator eller länken.. Ojoj, då snackar vi first class all the way:greedy:
image.jpeg

image.jpeg




Givitvis 100% bs
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
PP eller VC ger självklart fri uppgradering till first class, Rolex ger bara uppgradering till business men det vet väl alla redan ;)

Men helt seriöst så skulle jag säga att det är rent trams, kanske kan inträffa men är i så fall väldigt ovanligt. Däremot så är chansen att bli uppgraderad högre om du är välkläd (behöver inte vara kostym men hoppa över mjukisbyxorna) och framför allt är trevlig. Det är åtminstone min erfarenhet.

Däremot i klockbutiker så är det väldigt tydligt att man blir mycket bättre behandlad med en dyr klocka på handleden.
 
Detta är ju gammal skåpmat! Fick flyga helikopter till Sthlm när mitt flyg blev inställt av SAS häromveckan. Detta enbart för dom såg min RÅLLECKS :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror vi i allafall kan konstatera att en dyr väska och stiliga kläder ger uppgraderingar oftare än luffiga kläder. :)
 
Som imponerande nog totalt okunnig trots en del resande så undrar jag, när och var får man dessa uppgraderingar och är det inrikes, utrikes eller både och?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Som imponerande nog totalt okunnig trots en del resande så undrar jag, när och var får man dessa uppgraderingar och är det inrikes, utrikes eller både och?
När det är överbokat i ekonomi, men att vara med i flygbolagets bonusprogram och gärna vara på en högre nivå gör mer än vilken klocka du har eller inte har.
 
Topp