• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om drönare

popeofdenim

Cartier
Jag köpte en DJI Phantom 3 igår och tänkte att på detta forum med massa prylnördar måste det ju finnas massor.

Var har ni för nåt?
 

Bally

Cartier
Jag har en DJI Mavic Pro.

Grymt nöjd med den, älskar hur liten och lätt den är att ta med sig. Har slängt med den på alla resor nu på senaste och finns ofta möjligheter att få upp den i luften för riktigt grymma bilder.
 

Blyfot

Cartier
Detta kanske inte är något som dom riktiga drönarproffsen kör med, men är lite sugen på att skaffa en såndär microdrönare att surra runt i vardagsrummet med.
Nån som har koll på sånna som kan rekommendera nån modell? Nåt i stil med denna är vad jag är ute efter: https://www.teknikmagasinet.se/produkter/radiostyrt/quadrocopters/speeddevil-x-blade
Kul tråd! Brukade hålla på lite med drönare back in the days, nu springer alla ungar bara runt med dessa förbaskade "fidget spinners" :p
Har en sådan och en Husan x4, betydligt högre kvalitetskänsla på Hubsan. Skulle definitivt rekommendera den över miniatyren, tror inte det skiljer sig så mycket i pris heller.
 

Writer136

Panerai
Detta kanske inte är något som dom riktiga drönarproffsen kör med, men är lite sugen på att skaffa en såndär microdrönare att surra runt i vardagsrummet med.
Nån som har koll på sånna som kan rekommendera nån modell? Nåt i stil med denna är vad jag är ute efter: https://www.teknikmagasinet.se/produkter/radiostyrt/quadrocopters/speeddevil-x-blade

Köpte en sån till min dotter förra sommaren. Vet inte om det var vårt ex som var dåligt men vi fick den aldrig att lyfta. Snurrade bara runt på golvet typ.
 

Smulan

Rolex
Jag har en DJI Mavic Pro.

Grymt nöjd med den, älskar hur liten och lätt den är att ta med sig. Har slängt med den på alla resor nu på senaste och finns ofta möjligheter att få upp den i luften för riktigt grymma bilder.

Samma här sedan en vecka! :) Helt fantastisk maskin att flyga. Funderar på hur den blir med tillhörande goggles/vr. ?
 

Bally

Cartier
Samma här sedan en vecka! :) Helt fantastisk maskin att flyga. Funderar på hur den blir med tillhörande goggles/vr. ?
Jag har inte provat det själv men personligen verkar det lite väl dyrt för nått som inte ger allt för mycket. Men det kanske är otroligt om man väl provar?
Här är en rätt bra recension tyckte jag på DJIs egna:
 

oystercase

Cartier
Detta kanske inte är något som dom riktiga drönarproffsen kör med, men är lite sugen på att skaffa en såndär microdrönare att surra runt i vardagsrummet med.
Nån som har koll på sånna som kan rekommendera nån modell? Nåt i stil med denna är vad jag är ute efter: https://www.teknikmagasinet.se/produkter/radiostyrt/quadrocopters/speeddevil-x-blade
4 veckor sen på bollen, men...
De där e faktiskt skitkul. Gissar att ingen läser manualen? Gäller att trycka på vänster spak tills man hör 3pip. Då kommer man in i advance läge och den blir grymt manövererbar.
 

Arcticreef

Panerai
Snarade nyligen en Mavic Mini (har några andra flygetyg sen tidigare). Häpnadsväckande hur mycket teknik det går att knö in på 249 gram. Fantastisk om än lite vindkänslig maskin!
 
Topp