• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Hajar på filmduken! 🦈

Camo00

Patek
Sharknado... Tror det finns 4-5 stycken också.:D
http://www.imdb.com/title/tt2724064/?ref_=nv_sr_2
upload_2016-10-7_11-56-21.png
Aha, DÄR hamnade Tara Reid!! :hilarious:
 

Jimpa

Panerai
Var tvungen att glo igenom hela Bait bara för det går skilda meningar om den. Den var okej :happyhappy: första 6-7min var däremot alarmerande. Godnatt hajfolk!
 

Chagall

Cartier
Här har ni en bra video på ämnet. Sjukt specifik subgenre. Är genuint imponerad över hur jäkla mycket filmer som gjorts i den:
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då är det äntligen dags, fick inte igång skiten i fredags pga, att man är dum i hela j... huvet, men nu är det dags, att avverka filmen THE SHALLOWS, det visade sig att Bly-ray spelaren inte var färdig kodad, du var tvungen att koda om till den region du vill ha på blu-ray spelaren själv. Hembiobutiken satte bara in chippet åt än. Men nu är det klart, återkommer med hur filmen var...

dsc_7876-jpg.410115
dsc_7883-jpg.410117
dsc_7880-jpg.410116
dsc_7874-jpg.410113
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var THE SHALLOWS avklarad, den var hekt OK! Klev in på topp 5 listan, den är långt ifrån första och andra platsen! Även tredje platsen är ohotad, klämmer in den på plats nr fem!

Den är bra gjord, inget snack om den saken, men tyvärr så känns den lite för overklig ibland. I jämförelse med The Reef och Open Water. Men visst, den levererar några hopp i soffan, och man kände sig tvungen att dra upp fötterna från golvet...:D.

Gillar man Hajfilmer så måste du bara se denna, du kommer att bli nöjd.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
QUOTE="Model_Citizen, post: 1609509, member: 10902"]Ingen som sett In the Deep än? Jag är köpsugen, men är osäker om jag ska vänta till den når europa på DVD istället.[/QUOTE]


Har inte sett den, men med tanke på omslaget så ser den mer än lovande ut :nailbiting:...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då skall vi se som den blinde sa.

Börjar recensera filmen, SHARKWEEK.
s-l225.jpg


Den här filmen har ingenting, den är bara dålig från början till slutet. Det handlar om en grupp på 8 främlingar som har tillfångatagits av en rik snubbe, som söker hämnd pga av sin döda son. Filmen utspelar sig på en Ö, dock får dom en chans att klara sig om dom klarar av att möta ett gäng fällor där det finns hajar av olika arter inblandade som dom måste klara sig ifrån. Som sagt var, den är inte rolig någon stans, även hajarna som är med är usla och scenerna ska vi inte snacka om. Hm, klarar dom sig alla åtta, elelr är det någon som överlever i huvud taget, nja, jag säger inget, ni får se filmen istället. Visst, är man ingen hajnörd som jag och Spence är, så är kanske detta ingen film för dig, men är man nördig med filmer som innehåller haj, så måste den prickas av iaf.

Nästa film är att recensera är, JERSEY SHORE SHARK ATTACK!
s-l225.jpg


Haha...det här är en kalkon också, men den är ändå lysande måste jag säga! Den har humor och det gör att filmen är bra på något skruvat sätt, filmen utspelar sig i Jersey så klart! Det handlar om tre polare som är lite av KINGAR om dom får säga det själv, dom har en beaf mot några bratts! Då en rik snubbe håller på att borra i närheten av stranden för att bygga en park, så lockar den dit djuphavs Tjurhajar som börjar sluka turister etc. Då gänget blir av med en polare,som inte drunknar som polis vill ha det till, så bestämmer dom sig för att stoppa hajarna, Jaja...ni HAJAR utgången av filmen va, Hehehe. Även om inte hajarna ser verkliga ut som i THE REEF och THE SHALLOWS, så har den här filmen charm som bara den, jag diggar den. Några kändisar är med faktiskt, Pauli från Sopranos är med som barägare och Salvatore "Big Pussy" som Borrare.

Sist men inte minst så är det DINOOSHARKS tur att bli recenserad.
s-l225.jpg


Jaha...vad skall man säga här, detta känns helt ohållbart va, så här bara på omslaget, men jag säger att det funkar! Storryn är väl kanske inte den bästa, men det gör inget! Filmen börjar med att en bit is lossnar pga av den globala uppvärmningen i Antarktis och en ung dinoshark får se ljuset för första gången på tusentals år, 3 år senare kommer en ensamseglare och där börjar det hända grejer med en gång.

Nästan samtidigt så kommer Trace McGraw till Puerto Vallarta, Mexiko. Där blir han kapten på en båt under tiden en bekant måste fara bort i 2 månader, han söker sedan upp sina vänner på en bar. Efter några glas Tequila så vill en av vännerna åka och bada, då ingen har tid att följa med så åker hon själv, tyvärr vill det sig inte bättre än att hon blir lunch åt en gammal utsvulten DINOSHARK. Efter som dom inte hör av kompisen så blir dom oroliga, men efter någon dag så får dom reda på olyckan genom nyheterna på TV. Nu tar det ju ett tag innan det kommer fram att hon blivit dinosaurie mat, först så tror dom bara att hon hade oturen att mött på en tigerhaj.

När Trace är ute med båten en dag, så bevittnar han när DINO mosar en båt, tyvärr är det ingen som tror på han förutom Carol som är en av vännerna från baren. Dom bestämmer sig för att ha ihjäl den dumma dinosharken och nu är jakten på gång.

Men, men...nu ska jag inte spoila för mycket, men när dom hittar på en sändare som kommer från dykaren i först delen av filmen, som visar sig har rester på sig = DNA, så får dom reda på att den lilla jäkeln är ett uråldrigt och utdött djur. Tycker att den håller helt OK, trots att det inte skall föreställa en riktig haj, scenerna är helt OK, och storryn är väl också hyfsat bra, för vad kan man begära av filmen. Gillar man Jurassic Park så borde man gilla denna filmen.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Blir lite vemodigt nostalgisk nu. Växte upp med dyk- och hajtokig pappa (vilken ohälsosam kombo egentligen) och har blivit matad med en del av filmerna på affes lista. Han var med några fiskare i Mexico som drog upp en haj och han fick med sig gapet hem. Jättespännande tyckte jag och mina kompisar som fick krypa igenom gapet och låtsas att vi blev uppätna. Nu är det undanhängt hos mamma men det är lite kul att titta på det emellanåt.
IMG_3846.JPG
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Ska sticka upp till Byron Bay om några veckor, träffat på en spjutfiskare därifrån som lovat mig att få hänga på och spana haj. Återkommer med lite wristshots med fokus på hajen :)
 
Har sett In The Deep. Personligen tyckte jag att den var bättre än The Shallows, trots att filmen tydligen är gjord med en mindre budget.
Perfekt! Jag misstänkte att den skulle vara bra:). Får tyvärr vänta ett tag på att den släpps på bluray i europa. Väntar även på att Of shark and Man ska släppas, men den kör hittills bara runt på festivaler. Dykning och hajar, whats not to like?
600403117.jpg
 
Topp