• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Hajar på filmduken! 🦈

Äntligen sett Meg, den tog sin lilla tid på sig att bli nog billig för mig att slanta upp. Helt ok bakisrulle, även om den var lite mesig, rullen skulle ha mått bra av mer mumsansde på badgäster. Lite klockor fanns ju också att kolla på:)
iwc-aquatimer-perpetual-calendar-digital-date-month-edition-50-years-aquatimer-jason-statham-the-meg.jpg

seiko-prospex-solar-chronograph-compass-ssc295-ruby-rose-the-meg.jpg

carl-f-bucherer-patravi-scubatec-li-bingbing-the-meg.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Äntligen sett Meg, den tog sin lilla tid på sig att bli nog billig för mig att slanta upp. Helt ok bakisrulle, även om den var lite mesig, rullen skulle ha mått bra av mer mumsansde på badgäster. Lite klockor fanns ju också att kolla på:)
iwc-aquatimer-perpetual-calendar-digital-date-month-edition-50-years-aquatimer-jason-statham-the-meg.jpg

seiko-prospex-solar-chronograph-compass-ssc295-ruby-rose-the-meg.jpg

carl-f-bucherer-patravi-scubatec-li-bingbing-the-meg.jpg

Det som slog mig mest med filmen var att vi börjar se en helt ny typ av Co-productions mellan Kina och Hollywood. Det märks tydligt på storylinen, skådespelarna och inslagen av kinesiska normer. Alibaba Productions är medfinansiärer förstås. Kina växer stabilt och blir mer och mer en ännu större del av vardagen i väst.
 

lofgreno

Audemars
Det som slog mig mest med filmen var att vi börjar se en helt ny typ av Co-productions mellan Kina och Hollywood. Det märks tydligt på storylinen, skådespelarna och inslagen av kinesiska normer. Alibaba Productions är medfinansiärer förstås. Kina växer stabilt och blir mer och mer en ännu större del av vardagen i väst.
Ja Kina är ju en sjukt stor del av omsättningen av stora Hollywood produktioner nuförtiden. Man märker att dom trycker in Kinesiska skådisar mer och mer...

Skön rulle fö. ☺
 

ScubaKing

Audemars
Denna gick på Discovery Channel för någon dag sedan, hyfsat bra hajrulle faktiskt, obehagskänslan fanns där några gånger när man drog upp fötterna från golvet! Har nu kanalen och dom visar den, så slå ihjäl 1,5 tim för det är klart värt det!

dsc_capsized_cover_art_1296x720.jpg
Capsized-Blood-in-the-Water-survivors.jpg
capsized-blood-water-trailer.png
screen-shot-2019-07-31-at-61730-pm-1564611504040.png

Tack för tipset, kollade trailern och den verkar OK. Ska laddas hem nu. :)
Edit, hittade den bara i lågformat. Kan du tipsa om vart man kan se den online?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för tipset, kollade trailern och den verkar OK. Ska laddas hem nu. :)
Edit, hittade den bara i lågformat. Kan du tipsa om vart man kan se den online?


Sorry, har inte det blekaste faktiskt, har ju varit shark week på denna kanal denna vecka, så det var bara tur att jag kollade läget i torsdags vid 20:00 tiden!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Denna film har jag bokat nu, preliminär release: 2019-12-16!


Med tanke på hur skådespel och handling framstår av trailern (för att inte säga själva hajen i sig) så skulle jag inte ha så höga förhoppningar på den här rullen......:D
Jag såg den nyligen och den var riktigt kass, ett uppenbart försök att mjölka succén från den första filmen. Den första filmen var faktiskt ruskigt bra med välgjorda effekter och otroligt imponerande när man vet om att hela filmen spelades in i en pool på typ 20x20m. :eek:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Med tanke på hur skådespel och handling framstår av trailern (för att inte säga själva hajen i sig) så skulle jag inte ha så höga förhoppningar på den här rullen......:D

Hehe...vi snackar ju hajfilm här, hur många hajfilmer håller hög klass?! Finns väl inte ens en handful filmer som gör det om du frågar mig, The Reef är väl den som är mest trovärdig! Hajen 1, är bra för att vara från 70-talet, Open Water är väl ingen direkt Hajfilm, men den väcker obehag, 12 dagar av terror är helt OK, men som alla andra så är det väldigt lite Haj med i filmen, Dagerous Water javisst, Hm...The Shallows ska väl läggas till på denna lista fram till slutet!



Jag såg den nyligen och den var riktigt kass, ett uppenbart försök att mjölka succén från den första filmen. Den första filmen var faktiskt ruskigt bra med välgjorda effekter och otroligt imponerande när man vet om att hela filmen spelades in i en pool på typ 20x20m. :eek:

Hehe...precis som så många andra filmer, Hajen 2 är väl den ända som nästan kommer undan med det, men är man tokig i Hajar, och otroligt tokig i Hajfilmer så lär man plöja sig i genom skiten trots detta!
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
är man tokig i Hajar, och otroligt tokig i Hajfilmer så lär man plöja sig i genom skiten trots detta!
Haha, ja det är väl så. Förutom hajfilmer så är jag av någon anledning väldigt svag för filmer som utspelar sig på flygplan och har genomlidit ett gäng riktiga skitfilmer men det är väl något slags guilty pleasure antar jag eftersom man ändå plöjer igenom dem en efter en och ändå får ut något av det.
 

ScubaKing

Audemars
Hehe...vi snackar ju hajfilm här, hur många hajfilmer håller hög klass?! Finns väl inte ens en handful filmer som gör det om du frågar mig, The Reef är väl den som är mest trovärdig! Hajen 1, är bra för att vara från 70-talet, Open Water är väl ingen direkt Hajfilm, mn den väcker obehag, 12 dagar av terror är helt OK, men som lla andra så är det väldigt lite Haj med i filmen, Dagerous Water javisst, Hm...The Shallows ska väl läggas till på denna lista fram till slutet!

Du fick faktiskt med dem två och enda hajfilmerna som är riktigt bra. The Reef som jag tycker är fantastisk och nummer 1 på listan. På andra plats kommer Hajen 1 som är grym och faktiskt sevärd fortfarande. Man får ha respekt för att det är en 70-tals rulle och skådespelet är RIKTIGT bra i den. Resten på listan ger jag inte mycket för tyvärr ;)
 

ScubaKing

Audemars
Haha, ja det är väl så. Förutom hajfilmer så är jag av någon anledning väldigt svag för filmer som utspelar sig på flygplan och har genomlidit ett gäng riktiga skitfilmer men det är väl något slags guilty pleasure antar jag eftersom man ändå plöjer igenom dem en efter en och ändå får ut något av det.

Då delar vi den smaken med. Jag kan ge dig ett gäng tips på riktigt bra sådana filmer. Börja med Airport, Airport 1975 och Airport 77. Alla sevärda rullar. Sedan har du Hijack i samma serie. Sedan har du Concord Airport 79. Sedan finns ett gäng nyare rullar med. Den med han som landade planet på Hudson är grym (Sully). Även United-93 är grym. Flight från 2003 samt Flight 93 kan du beta av med :D


kiiki.jpg
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mmhmm...då har vi glott på 47 Meters Down Uncaged! Hehe...helt ärligt så känns väl manuset sådär, blinda vithajar Haha, vafan, men man ska ha cred för nytänkandet! Jag skulle säga att jag inte hade så höga förväntningar, och varför det var så, ska i ärlighetens namn säga att det kommer härifrån! Men den var inte så dålig som en del vill påpeka, att jag blev positivt överraskad är väl att ta i. Ska inte spoila för mycket, men jag skulle säga att för oss som gillar hajfilmer är det ett måste att kryssa av denna! Slutet är...

47_meters_down_uncaged_blu_ray.jpg



47 Meters Down Uncaged, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 3/5 Affar
 

lofgreno

Audemars
Mmhmm...då har vi glott på 47 Meters Down Uncaged! Hehe...helt ärligt så känns väl manuset sådär, blinda vithajar Haha, vafan, men man ska ha cred för nytänkandet! Jag skulle säga att jag inte hade så höga förväntningar, och varför det var så, ska i ärlighetens namn säga att det kommer härifrån! Men den var inte så dålig som en del vill påpeka, att jag blev positivt överraskad är väl att ta i. Ska inte spoila för mycket, men jag skulle säga att för oss som gillar hajfilmer är det ett måste att kryssa av denna! Slutet är...

47_meters_down_uncaged_blu_ray.jpg



47 Meters Down Uncaged, betyg.

Handling: 2/5 Affar
Totalbetyg: 2/5 Affar
Filmen: 2/5 Affar
Produktion: 3/5 Affar
Ska kolla in den strax. Tjejen har tvingat mig. Mest jag som är lite rädd av mig för hajfilmer...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då ska jag göra ett utlåtande som utlovat!

Nja... denna Hajrulle var Inget ens för oss hajfilmsentusiaster, tre simmande hajar bredvid varandra som ser exakt likadana ut och rör sig likadant = pinsama specialeffekter. Vissa scener så kan dom dock ha använt, riktiga hajar, för då ser det realistiska ut. En genom usel film rakt igenom som inte borde lämnat skaparens fantasi, den kan till och med vara sämre än vad SHARKNEDO var :D!

surrounded_import.jpg



SURROUNDED, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Då ska jag göra ett utlåtande som utlovat!

Nja... denna Hajrulle var Inget ens för oss hajfilmsentusiaster, tre simmande hajar bredvid varandra som ser exakt likadana ut och rör sig likadant = pinsama specialeffekter. Vissa scener så kan dom dock ha använt, riktiga hajar, för då ser det realistiska ut. En genom usel film rakt igenom som inte borde lämnat skaparens fantasi, den kan till och med vara sämre än vad SHARKNEDO .

surrounded_import.jpg



SURROUNDED, betyg.

Handling: 1/5 Affar
Totalbetyg: 1/5 Affar
Filmen: 1/5 Affar
Produktion: 1/5 Affar
Åhfan. I spit on your grave var ju faktiskt riktigt bra...
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det någon som har sett Deep Blue Sea 2? Säkert jävligt B men det är väl nästan alla hajfilmer. :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det är på gång, vi är laddade vi är tända...

This SUMMER, JAWS BENEATH.


Kan kanske vara något!
 
Topp