• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LIMES 1Tausend vs H2O ORCA?

JoeMix

Breitling
2-Faktor
Hej,

Som helt ny i detta forum kanske jag staller konstiga frågor. Jag har ägt ett antal klockor med 100m WR, de har alla mer eller mindre falerat att vara vattentäta t.o.m. vid bad (utan att dyka ska tilläggas).
Nu vill jag ha ett bra automatiskt ur som tål en hel del vatten. Efter lite sökande har jag fastnat för LIMES 1Tausend Automaticmed Sellita SW200-1 I Top grade eller H2O ORCA med ETA 2892-A2 standard grade.
Dela gärna med er av era erfarenheter och tankar.
 

Sgt Hal

Omega
I min klocklåda ligger en Limes 1Tausend GMT från tiden då det satt ett ETA 2893-2. Väldigt bra finnish på boett och urtavla tycker jag. Har dock haft en issue och det är lysmassan på kl12 som på mitt exemplar, eller om det är alla i batchen vet jag inte, sticker upp en aningen för högt varvid GMT-visaren en gång per dygn gick i lysmassan och lyftes upp och av sin axel efter några månader. Min lokala urmakare plockade av visaren, böjde en liten liten led på visaren och nu tickar den på finfint.

Denna klockan är den jag trivs bäst i fält med, när jag vandrar, paddlar etc. Dessutom är den tacksam med många olika sorters band. Allt från olika gummi till Nato i olika färger.
 
Topp