• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Linde Werdelin, åsikter?

Bottega

Cartier
Har på senare tid fått syn på människor som brukar Linde Werdelin's klockor dagligen, vad har ni för åsikt om dessa ur? Känns lite som Hublot över det hela. Säkert ett ypperligt trevligt ur när man får känna och klämma lite, vore trevligt och se närmre på ett av verken.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Som sagt, känns lite som Hublot men har ingen större koll på någon av dem och har aldrig känt på LW.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Följer en del personer på insta som äger några men vet inget om dessa klockor..
 
U

urinvånaren

Guest
För mig en helt okänd klocka, men visst har den något!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har inte sett nått pris på dem, men utgår från att de kostar ungefär som halva Nigerias BNP

För de pengarna tror jag att jag skulle köpa nått annat eftersom deras design ofta blir "too much"
 

DrDre

Patek
Har inte sett nått pris på dem, men utgår från att de kostar ungefär som halva Nigerias BNP

För de pengarna tror jag att jag skulle köpa nått annat eftersom deras design ofta blir "too much"

Jag har inte precis följt dem, men fått för mig att de senare modellerna har gått upp rätt ordentligt i pris, medan de tidigare brukar ligga beg i ungefär samma härad som en beg sportrolex. Tidigare körde de med eta-verk men nu verkar det vara ngt lite mer avancerat (eller mer modifierat kanske).

Själv är jag inte så där överdrivet förtjust i den där high-tech stilen (vissa APRO, Hublot, Zenith etc) men jag tycker ändå att vissa LW är rätt coola. Lekte lite med tanken att köpa en för några år sedan, men det som till sist fick mig att avstå var infästningen av armbandet som gör att man bara kan ha LW's egna.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag gillar dom skarpt :) är på en kontinuerlig jakt på en linde werdelin three timer green dial... Men intr lättaste pjäsen att hitta då dom endast gjorde 22st
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Bumpar den här tråden lite!
Jag tycker om Lindewerdelin! De har två olika adapters* till sina klockor, som man trycker rakt på klockan. Ena är för åka skidor och den andra för att dyka som jag förstår det! Länk: https://www.lindewerdelin.com/shop/the-reef/the-reef-yellow
Någon nämnde att Jon Olsson är sponsrad, jag har hört att han inte är ambassadör jallafall, utan får köpa de för samma pris som vanligt dödligt folk!
Favoriten är Spidospeed Gold.

EDIT: Är det någon som sitter på en Linde werdelin här på KS? Eller någon som klämt på dem?
 

john b

Rolex
Har ägt två. Och clip on-instrumentet the Rock. The reef blev försenat så jag fick tillbaka handpenningen på den.

Jag ägde en The One. Och en biformeter tror jag den hette. Extremt fint boettarbete på dem tycker jag, väldigt hög kvalitetskänsla. Snygga tavlor på de (de nya ser för jävliga ut tycker jag) och väldigt väldigt bra AR på glaset. Klockorna är ganska tunna så de sitter bra trots sin storlek. Jag är annars allergisk mot allt större än 42. Innehöll ETAs lite finare (2892?) i dock ganska basic utförande. Dessa klockor köper man ändå inte för verket.
Banden är fina, kan vara svåra att få att sitta perfekt. Länken utan mikrojustering har jag för mig.

Jag gillade de gamla som hade lite "clean" taveldesign. De nya varianterna som är manga-inspirerade och heter octopus typ ser mest ut som en tolvåring har fått leka med en CNC-maskin, och sedan har lillebror fått färglägga.

Skall se om jag kan plocka fram lite bilder.
 

Apansson

Torpare
De är häftiga om man kan bära upp dem, precis som RM/hublot. Men man måste vara självsäker (och grov om handlederna) för att det ska funka!
 

ErikGBG

Audemars
"Någon nämnde att Jon Olsson är sponsrad, jag har hört att han inte är ambassadör jallafall, utan får köpa de för samma pris som vanligt dödligt folk! "
Inte en chans. Var har du hört detta?
 
Tycker dom är riktigt snygga! Altid roligt med något annorlunda och unikt, och designen tilltalar mig mycket.
Följer Kristian Haagen på instagram, vet att han har några Werdelin! Tror faktiskt att han är medlem här på forumet också?!
Tycker Spidospeed black DLC är en av de snyggaste "svarta" uren på marknaden :)
liQfjRv.png
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är alltid kul när svenskar eller "grannar" tar nya grepp och satsar men tyvärr tilltalar inte designen mig överhuvudtaget - lite för mycket för mig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Spidospeed har vuxit i mina ögon, men är ganska dyr tyvärr. Hade den kostat runt 40-50k så kanske. Men den ligger väl på dubbla har jag för mig (om det ens räcker)
 

Portofino

Panerai
Har både klämt på uren och träffat männen bakom. Finish på uren är riktigt bra, och min personliga favorit är utan tvekan spidospeed i roséguld. Mama mia! Priserna är visserligen höga men de gör inte mycket vinst, ingen av dem behöver pengarna utan gör det hela mest för skojs skull. De har inte många AD men en ganska cool "try it on" tjänst.
lindewederlin.png
 

emilarne

Cartier
Tycker att det är skitkul när det dyker upp nya märken som försöker. Tyvärr är det väl så att för att lyckas måste man vara ganska "over the top" för att synas nu för tiden om man inte har gamla meriter att leva på...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag tycker L.W flyger om man har den typen av stil och känslan för märket finns där, skulle lätt kunna tänka mig en som komplement.
 
Topp