• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Linde Werdelin 3-timer på blocket

badwiz

Breitling
Det dök upp en annons på blocket.se på en Linde Werdelin som jag blev sugen på. Men den verkar vara billig(?) för att vara en LW. Nu har jag alldeles för liten erfarenhet av klockor i allmänhet, har bara en enda i min ägo (Tag Heuer Monaco, Steve McQueen) och den är köpt ny hos svensk AD. Så jag undrar om det kan finnas lite tips som kan hjälpa (eller stjälpa) mig kring denna klocka?
/Mvh Janne
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har ingen som helst koll på Linde Werdelin, men det jag vet är att jag har sett den där klockan ligga ute bra länge på blocket vilket borde betyda väldigt smal marknad.
 

Rearden

Cartier
Jag är ett stort fan av LW men jag skulle fortfarande passat på den modellen, LW har utvecklats en del i designspråket och inget de tillverkar är väl direkt "tidlöst". Jag tror att den kommer bli ännu mer svårflippad längre fram. Vill du ha en LW skulle jag vänta på en spidospeed, spidolite eller oktopus. Alla de tillverkas fortfarande och känns mer som att LW har hittat sin grej där, även om denna är åt samma håll så känns det mer som en prototyp än som en färdig modell.

Men det är mina två cent, gillar du den och inte bryr dig om hur svårsåld den är sen så kör på - men försök förhandla om priset lite.
 

hollow123

Rolex
Instämmer med Christian, den klockan har legat ett par månader på blocket. Priset är bra men finns uppenbarligen väldigt liten efterfrågan på den...
 

badwiz

Breitling
Tack för din input @Rearden ska ha det i tankarna. Jag är nog inte en som flippar klockor frekvent, om man kikar på hur det går med gitarrer och skidor :confused:. Tanken har ju varit att köpa nytt och testa på lite för att sedan byta till nästa... men med facit i handen så lär ju det gå åt pipsvängen.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Måste säga att jag tycker den var över förväntan. Lite renare och enklare i designen jämfört med deras nuvarande klockor.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har aldrig hört talas om detta märke, men av bilden att döma är den ju jättefin :)
Alltid kan man lära sig mera inom denna hobby, roligt roligt !
 

Calfen

Panerai
Den har funnits på TTT ett bra tag! Mailade lite med säljaren för någon vecka sedan! Tycker klockan är sjukt fet!
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
LW, klockan du bara flippar om du vill att det ska svida till i själen :)

Gillar dock designen på denna, men vill jag lägga ut 30k? Hm, nä.
 

john b

Rolex
LW var coola förr. Deras nyare grejer ser ut som skit enligt mig.

Jag har haft två av deras tidiga modeller och de är bra byggda som fan.
Skulle gärna ha en One igen. Helst på kråko eller deras textilstrap dock.

Den på blocket behöver nog gå ned ett par tusen ytterligare innan den säljs i Sverige.
 
  • Like
Reactions: Ako

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har en bekant som ägt en LW, en månfashistoria i roseguld till och med. Han var direkt bestört över kvalitetsproblemen med klockan. Han hade problem med allt från dag 1 tills dess att han sålde den. Han sa nu i efterhand att LW ska ha fått upp sin kvalitet med tiden men att han blev avskräckt från att köpa fler. Anekdotisk bevisföring är som bekant inte värt ett skräp, men för vad det är värt skulle jag ha det i åtanke iaf.
 
Topp