• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Linde werdelin HB 3 Prisbump 160609

Calfen

Panerai
Linde Werdelin HARD BLACK III BIG DATE

Säljer nu min LW efter att bara ha ägt den I cirka en månad detta pga att jag är en OWG. Storleksmässigt är den nästan exakt som AP 15400 dvs lite större med länk och lite mindre med gummi eller textil, jag har själv handleder som tjej och tycker klockan sitter bra. Klockan kommer med både länk och textil strap och är komplett med box och papper och är numrerad nr 15 av 99. Retur enligt överenskommelse. Priset sätts till 37 nu 35 tkr vilket är ett bra pris, tex tar LW själva (http://www.lindewerdelin.com/shop/l...-black-iii-big-date-vintage#!product-overview) 43 680 kr (5 200 chf) för en likadan klocka som är 2 år gammal med färre tillbehör OBS den har nu blivit såld. Finns också en likadan modell på CH24 för 41 300 kr och på det tillkommer moms (http://www.chrono24.se/lindewerdeli...racelet-limited-99-pcs-hbiiibd--id4378934.htm)

Kan tänka mig att byta klockan gärna nått lätt sålt men bli inte arga om jag tackar nej. Skicka gärna frågor om ni har några.


Tack KS för ett grymt forum och annonsplatsen!



Här är specen för klockan:



HARD BLACK III BIG DATE

NUMBERED LIMITED EDITION OF 99

TECHNICAL SPECIFICATION


Case

• Outer case in stainless steel with DLC coating and microbille finish

• 2.35 mm anti-reflective sapphire crystal

• Unidirectional rotating bezel

• Stainless steel with DLC coating, microbille finish

• Applied indexes in steel colour

• Indexes in light blue Luminova

• Stainless steel screw-in crown with microbille finish and LW logo

• Screw-on caseback


Dimensions

• 44mm (W) x 46 mm (L) x 15mm (H)


Dial

• Matte black dial with numerals and indexes in light blue Luminova

• Hands in stainless steel with light blue Luminova, matte finish


Movement

• ETA Cal 2896 Big Date

• 42 hour power reserve


Date

• At 4 o’clock

• Date wheel with numerals and logo in cool grey


Water Resistance

• 300 m


Recommended strap

• Stainless steel bracelet with DLC coating, optional black textile

image.jpeg

image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    115.4 KB · Visningar: 266
  • image.jpeg
    image.jpeg
    58.7 KB · Visningar: 245
  • image.jpeg
    image.jpeg
    80.1 KB · Visningar: 187
Senast ändrad:
Topp