• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Linde Werdelin Oktopus Moon Tattoo

H

Hysteria

Guest
Pris
300000SEK
Returpolicy
Nej. f2f.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej,

Linde Werdelins mest exklusiva klocka till salu.
Oktopus Moon Tattoo släpptes 2013 i 59 ex och sålde slut rätt så omgående på RRP 465,000 SEK.
Detta är exemplar 12.

Hela caset i 18k roseguld och graverat för hand.
In-house månfas med handmålade ansikten som ”mognar” genom cykeln.
42hrs PR, 300m WR.
Skeletoniserad (och graverad) tavla med två öppningar för display av måncykel.
Fantastisk vikt som man kan förvänta sig av en guldare med dimensioner 44x46x15.
Rejäl närvaro, men bärs ”lättare” än ex AP ROO mot bakgrund av nedåtgående lugs vilket limmar klockan fint på handleden.



Jag bedömer skick 4.9/5 - buren av mig enbart ett fåtal gånger.
Gångtestad med goda resultat, varför inget servicebehov föreligger.
För den nyfikne noteras att en full-service hos LW går på 600£ varpå 2 års garanti medföljer.

Medföljer gör;
Kartong + box
2st skruvmejslar
Extra straps som annars kostar huggorm men som ingår;
OEM svart gummi (RRP 4,500 SEK)
OEM svart alligator med cut-outs (RRP 6,200 SEK)
OEM svart ”textured” kalvskinn (RRP 5,900 SEK)
OEM vitt alligator (RRP 6,200 SEK)
Svart läder custom strap
LW booklet


Så till begärt pris. Inte helt lätt med high-end indies.

Mig veterligen finns det enbart ett enda ex av samma ref tillgänglig genom en Indie-handlare vilka begär drygt 400,000 att bencha mot.
Bad även Kaplans ta fram ett intyg och detta landade på 300,000 - ganska konservativt i mitt tycke och lägre än vad jag gav, men känner att det är realistiskt att matcha.
Håller du inte med får du dra ett PM.

Cashpris - 300,000
Byten cash upp eller 1:1 - Urwerk UR-105/110
Byten dellikvid - Öppen för det mesta.



Försöker hålla det rent och undviker helst en massa superlativ i annonsen, men nog fan är detta den koolaste dinka jag ägt.
Hoppas bilderna nedan återspeglar verkligheten - jag har försökt fota i alla möjliga vinklar för att visa graveringen.
Använder 2 pressbilder i slutet pga mina bristande kunskaper inom fotografering.
Bortsett från dessa så är samtliga bilder tagna av mig och på den exakta klocka som saluförs.

1.jpg


2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg


lw-6_oktopus_moon_tattoo_1.jpg

LINDE_WERDELIN_Oktopus_Moon_Tattoo_back_case.jpg


Observera att klockan f.n befinner sig i bankfack, varför några dagars framförhållning krävs innan affär - något som görs upp på mitt kontor i centrala Stockholm alternativt på bank.
Retur: Nej, f2f.
Förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen.
Tack KS för ett grymt community, och för möjligheten att annonsera här.
 
Topp