• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Linde Werdelin ???

Watchie

Patek
2-Faktor
Har klocksurfat lite ikväll och kollat reviews, youtube, hemsida och har ej riktigt bestämt mig för vad jag tycker, men ngt lockar här, design, material, lite egen boutique style/concept, limited series, innovation, färger,straps, vad säger ni ??
 

Husse

Patek
Har en viss fascination för Linde Werdelin, design, materialval och materialkombinationer.
Ibland har de dock släppt modeller som varit trötta och tråkiga, för att i nästa stund bomba med en uberhäftig SpidoSpeed i kolfiber, guld och grönt gummi!
Liiiite annorlunda tillverkare :)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Har en viss fascination för Linde Werdelin, design, materialval och materialkombinationer.
Ibland har de dock släppt modeller som varit trötta och tråkiga, för att i nästa stund bomba med en uberhäftig SpidoSpeed i kolfiber, guld och grönt gummi!
Liiiite annorlunda tillverkare :)
Tycker oxa de har en del grymma samt jag gillar conceptet de har....
 

Bas

Patek
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka, lite knepiga och annorlunda klockor minst sagt :)
Vissa modeller är faktiskt snygga, andra inte...
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka, lite knepiga och annorlunda klockor minst sagt :)
Vissa modeller är faktiskt snygga, andra inte...
Precis, en del kliar ” nästa dinka” nerven, som för mig är en AP offshore chrono, dessa spelar nästan i samma price range, men saknar totalt historiken ,horology som AP har, men å andra sidan så har de lite annat att offer......Men tror det är ett livsfarligt brand för en annan, som dessvärre är en notorisk flippare....
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Precis, en del kliar ” nästa dinka” nerven, som för mig är en AP offshore chrono, dessa spelar nästan i samma price range, men saknar totalt historiken ,horology som AP har, men å andra sidan så har de lite annat att offer......Men tror det är ett livsfarligt brand för en annan, som dessvärre är en notorisk flippare....
Är dom i samma price range som AP så ska du nog köra AP :) jag känner dock inte till Werdelin och dess historik men hur ser andrahandsvärdet ut? Med tanke på att du är en notorisk flippare? :)
Alltid roligt att testa nytt men i den priskategorin skulle jag nog vara försiktig.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Är dom i samma price range som AP så ska du nog köra AP :) jag känner dock inte till Werdelin och dess historik men hur ser andrahandsvärdet ut? Med tanke på att du är en notorisk flippare? :)
Alltid roligt att testa nytt men i den priskategorin skulle jag nog vara försiktig.
Precis så är det, de tappar en del, det som kan vara ”halv vettigt” är att köpa pre owned Via deras shop, kan nog finnas prutmån samt att man får 2 årsgaranti, service tror jag oxa samt ett nytt band, men då måste det nog bli en keeper, annars får man nog avstå, och jag är in love oxå i AP´s Elephant och Dracula....
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Begagnat är dom ju en hyffsat god affär ändå. Gillar deras "out of the box" design, diggar man dom så säger jag kör, man ska ju köpa en klocka man själv gillar :) Skulle själv kunna tänka mig äga The One eller deras spidolite :woot:
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Sorry, ha kommer nagra: de har 2 lines I princip: Spido & Oktopus, Spidon forst, ej alla modeller, men en taste:
upload_2017-11-12_20-17-35.png

upload_2017-11-12_20-19-5.png

Oktopus:
upload_2017-11-12_20-20-7.png

upload_2017-11-12_20-20-44.png
upload_2017-11-12_20-17-35.png
upload_2017-11-12_20-19-5.png
upload_2017-11-12_20-20-7.png
upload_2017-11-12_20-20-44.png
 

Bas

Patek
Väldigt speciella minst sagt :)
Vissa modeller tilltalar mig endå på ett sätt.
Är dom stora i diametern? Verkar vara stora klockor iaf.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tror de flesta ar typ 44*46*15mm, men ska tydligen bara mindre, har ej testat - men 'last" till mig I helgen, utav ca 30 reviews som jag last, knappt ngt ont ord om dem, forutom egen analys kring flippandet, kanske sjalvklart iofs, sedan ar kanske verken ej direct haute horology, men vassare an "normalla ETA's..."
 

Rearden

Cartier
Tycker Linde är grymma, omöjligt stora för mig men grymma! Särskilt gillar jag Spidospeed i guld.. Men där har du problem med både storlek och ekonomi. Något som även borde nämnas som gör klockorna lite unika är ju såklart att man kan klippa på både en dyk- och en skid-modul för att utöka användningsområdet. Oklart om de är nått att ha dock - nån som har en får gärna skriva en recension!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tycker Linde är grymma, omöjligt stora för mig men grymma! Särskilt gillar jag Spidospeed i guld.. Men där har du problem med både storlek och ekonomi. Något som även borde nämnas som gör klockorna lite unika är ju såklart att man kan klippa på både en dyk- och en skid-modul för att utöka användningsområdet. Oklart om de är nått att ha dock - nån som har en får gärna skriva en recension!
Håller med, vore kul med en ks recension, finns många på nätet, de allra flesta mkt positiva, både av proffs och amatörer
 

Writer136

Panerai
Ett av mina favoritmärken dock utanför ens prisklass men drömma kan man ju.
Tycker de är skitballa designer och som fler sagt här en lite ovanligare dinka.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Tycker Linde Werdelin är sjukt bra! Har haft mina ögon på än länge men det kändes inte som en bra första klocka att börja samlingen med. Men nu är ha begäret större än någonsin. Skall eventuellt när till CPH och boka tid med en säljare för att kika närmre på deras Oktopus Bluemoon, Biformeter eller The One. Förhoppningsvis så har jag en LW på handleden till nästa sommar.
IMG_7274.JPG

IMG_7281.JPG
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Tycker Linde Werdelin är sjukt bra! Har haft mina ögon på än länge men det kändes inte som en bra första klocka att börja samlingen med. Men nu är ha begäret större än någonsin. Skall eventuellt när till CPH och boka tid med en säljare för att kika närmre på deras Oktopus Bluemoon, Biformeter eller The One. Förhoppningsvis så har jag en LW på handleden till nästa sommar.
IMG_7274.JPG

IMG_7281.JPG
Tänkte oxa ta en tur nästa år o klämma lite; vet ej vilken av modellerna som faller på läppen, men håller med, mkt fina samt jag gillar hela conceptet...
 

Gripen

Omega
Ja, det tog inte lång tid innan man föll pladask för en Linde Werdelin.
Påminner lite om Hublot och AP offshore. Blev speciellt såld på dem i carbon <3.
Dansk design brukar alltid gå hem, och schweiziska verk... ja det vet vi redan att det är världsklass! :)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Ja, det tog inte lång tid innan man föll pladask för en Linde Werdelin.
Påminner lite om Hublot och AP offshore. Blev speciellt såld på dem i carbon <3.
Dansk design brukar alltid gå hem, och schweiziska verk... ja det vet vi redan att det är världsklass! :)
100%, bara det där med flippandet.....
 
Jag kan starkt rekommendera SpidoSpeed modellerna. Jag har 16,5cm handleder (väldigt små), och bär upp den utan problem. De sitter extremt bra då banden direkt pekar "nedåt" och får en väldigt skön passform. Om man jämför med typ Hublot så pekar ju bandet något utåt innan de börjar kurvas. Vinkeln på dessa går i direkt passform med handleden. Klockorna väger också väldigt lite jämfört med vad man tror när man ser dem. Man glömmer bort att man har en klocka på sig efter en stund. Tror SpidoSpeed Tech II Green är den skönaste klockan jag nånsin ägt och använt dagligen, i typ 2-3 år.

Rekommenderas starkt till dem som inte riktigt vågar testa! :)

En rätt dålig bild men man ser lite vad jag menar:
techgreen.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag kan starkt rekommendera SpidoSpeed modellerna. Jag har 16,5cm handleder (väldigt små), och bär upp den utan problem. De sitter extremt bra då banden direkt pekar "nedåt" och får en väldigt skön passform. Om man jämför med typ Hublot så pekar ju bandet något utåt innan de börjar kurvas. Vinkeln på dessa går i direkt passform med handleden. Klockorna väger också väldigt lite jämfört med vad man tror när man ser dem. Man glömmer bort att man har en klocka på sig efter en stund. Tror SpidoSpeed Tech II Green är den skönaste klockan jag nånsin ägt och använt dagligen, i typ 2-3 år.

Rekommenderas starkt till dem som inte riktigt vågar testa! :)

En rätt dålig bild men man ser lite vad jag menar:
techgreen.jpg
Mkt trevlig, köpte du ny eller beg ?
 
Topp