• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Listpriser klockor

par

Patek
2-Faktor
Rolex gjorde ingen prishöjning 2013 men gjorde en 2012 i Sverige. MInns jag rätt gjorde de en i Usa 2013 också men är inte säker.
 

Bolio

Panerai
Jag vet inte om det stämmer helt och hållet men de pris höjningar jag varit med om med Rolex sedan 2008 har varit slutet på Q1 eller början på Q2. Eftersom att mitt intresse började då så har jag ingen koll på hur det varit tidigare men det borde expertisen här kunna veta.
Vad gäller andra märken har jag ingen som helst kundskap.
Men att de skulle släppa pris höjningar vid Basel mässan känns ju inte så genom tänkt, låter inte troligt.
 

Clocksauce

Cartier
Kan inte svara på TS fråga men har en liten anekdot.

Var inne och kikade på Krons ur och kikade på Federique Constant under julen. Både jag och försäljaren hade fått för sig att listpriset låg på Ca 20500Kr, men tydligen så hade FC gjort en prissänknin vilket ändrade priset till Ca 19500kr innan prut.

Vilket annat klockmärke gör så? o_O

Lite OT: Modellen jag kollade på var i stål, riktigt fin och sina 42mm till trots kändes den inte allt för blaffigt på armen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan inte svara på TS fråga men har en liten anekdot.

Var inne och kikade på Krons ur och kikade på Federique Constant under julen. Både jag och försäljaren hade fått för sig att listpriset låg på Ca 20500Kr, men tydligen så hade FC gjort en prissänknin vilket ändrade priset till Ca 19500kr innan prut.

Vilket annat klockmärke gör så? o_O

Lite OT: Modellen jag kollade på var i stål, riktigt fin och sina 42mm till trots kändes den inte allt för blaffigt på armen.

Ett företag som har problem att sälja sin produkt..
 
Topp