• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite ögongodis från Hong Kong. Christies Geneve preview m.m.

ssp226

Cartier
Var nere hos Christies idag och kikade på lite trevliga klockor som rest hit från Geneve för att visa upp sig.

Kommer inte ödsla tid på för mycket text utan det blir lite bilder att vila ögonen på. Det var en hel del folk där så man fick välja klockor med omsorg. Det blev bara en handfull tyvärr och hade inte möjlighet att fingra på Patek Skymoon Tourbillion som är deras paradklocka denna gång. Jag såg den byta händer hos ivriga spekulanter men jag hade inte tid att vänta.

Här är lite mer info om klockorna.
http://rolexpassionreport.com/17215/christies-geneva-watch-auction-may-2015/

Mycket nöje!

Börjar med en bekants två DD. En blå stella 1803 och en 1806 med claw dial. Nedan följer Christies klockor.

dd.jpg
comex.jpg
sub.jpg
pn.jpg
gmt.jpg
1675.jpg
1665.jpg
milsub.jpg



På väg hem på min gata övervägde jag att ta lokaltrafik/mini-buss den sista sträckan. Två stycken tillgängliga på min gata....galet...

rr1.jpg
rr.jpg



Avslutar med ett wristshot. RM005 Felipe Massa. Inte i min besittning än, men snart så om allt går enligt plan. Passar perfekt till mina silver havaianas! ;)

rm005.jpg
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Nu när jag tittat lite närmare skulle jag inte tacka nej till en Kampfschwimmer heller för den delen..
 
Topp