• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite bandlek..

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har någon förslag på bättre strap-kombos? Eller lite bra att behålla allt på länk istället? :)

004_zpsaacbcdfb.jpg

011_zps41bbc3a7.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Olivnato på GMT:n.

Sandnato på tudorn.

Daytonan perfekt bandet.

Datejusten och Subben är fina på länk.

Och ni som kommer skriva "länk på alla"... Tyst.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Olivnato på GMT:n.

Sandnato på tudorn.

Daytonan perfekt bandet.

Datejusten och Subben är fina på länk.

Och ni som kommer skriva "länk på alla"... Tyst.
Önskar jag hade ett olivnato. Funkar på det mesta.

Tudorn matchar ganska bra med det gråa även om det sandfärgade matchar lumet nästa perfekt. Grejen är att nästan inget passar på GMT:n så där blev jag lite förvånad det sandfärgade bröt av ganska fint. Fullt möjligt att ett olivgrönt hade varit kalas där.

Ett härligt vintage tropic på subben :)
Nja, har svårt med plastband på annat än Seikos. :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hur funkar Daytonan/-orna på någon form av racingläder?

För mig som gillar Nato och har ett latent GMT-sug, hur mycket jag än försöker förtränga det så ligger det och gnager där i bakhuvudet, så vore det skoj att se Pepsin på några snygga Nato-kombos. Sand funkar absolut.

För övrigt: grym samling. Förutom möjligtvis färg och datum på någon av subarna så är det något av en drömlaguppställning.

Ni som har både Sub och GMT i samlingen hur tycker ni att de kompletterar varandra? Dom känns inte 'för lika'?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hur funkar Daytonan/-orna på någon form av racingläder?
Inte alls tycker jag. Stämmer på något sätt inte med tjocka band på denna. Möjligtvis ett handsnidat, hålad version funkar men detta är iaf för mig ett nono.

Dåliga bilder men man får iaf en humm. :)

003_zps8de2bd8e.jpg

006_zpsfa985738.jpg


För övrigt: grym samling. Förutom möjligtvis färg och datum på någon av subarna så är det något av en drömlaguppställning.

Ni som har både Sub och GMT i samlingen hur tycker ni att de kompletterar varandra? Dom känns inte 'för lika'?
Rolex subben är köpt åt en kompis så den är inte min. :)

För att svara på om GMT och sub funkar så tycker jag det. Speciellt om du har en no-date sub. Väldigt annorlunda klockor väl på armen.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fantastiskt samling, jag tycker alla funkar fint utom just bandet till Daytonan. Ett tunt krokodil på Daytonan kanske, svart eller brunt. Det du har på Datejusten är fint...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Inte alls tycker jag. Stämmer på något sätt inte med tjocka band på denna. Möjligtvis ett handsnidat, hålad version funkar men detta är iaf för mig ett nono.

Tyvärr måste jag nog hålla med. Jag hade hoppats och trott att den skulle vara grym på racing. Möjligtvis att nåt sånt här skulle flyga:

5KvmFTD.jpg


Annars borde väl nåt tunt typ Cordovan funka? Jag har även sett mörka läder Zulun på Big-blocks vilket varit riktigt snyggt. Det skulle jag testa.

För att svara på om GMT och sub funkar så tycker jag det. Speciellt om du har en no-date sub. Väldigt annorlunda klockor väl på armen.

Attans. Det hade ju varit enklare om du sagt att det var ett big no-no och dom inte alls kompletterade varandra! :p Även om det är no-date som gäller så känns det ju att två klockor med samma boett borde framstå som rätt lika på armen. Men du kanske har rätt? Färgklickarna kanske gör GMT:n tillräckligt olik.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu ficka ju vi som tycker länk på allt inte uttala oss....men kör GMT'n på jubilee! ;)

I princip är det väl bara Daytonan och DJ'n som funkar med annat än länk. Är det bara jag som skyr annat än länk eller nato på subbar och GMT's?
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
5 fina är mer än ....

Kan bara bli lite avundsjuk och beundra :)
Fastnar på klockorna och orkar inte tänka på banden.

Grattis till den samlingen
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Här är man lite "late to the party", ser jag på datumen, men jag måste ändå få komma in och konstatera att diskussionen i tråden är riktigt bra. Att klockorna framstår otroligt bildsköna gör ju inte saken sämre. Att ge eventuella råd känns meningslöst. I stället vänder jag mig mot mig själv och konstaterar att jag allt för många gånger har provat på band/nato bara för att nästan omgående byta tillbaka till länk. Har just nu en DJ på läder som i stort sett bara ligger och blänger på mig och undrar när den ska få tillbaka länken...

mvh A
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Här är man lite "late to the party", ser jag på datumen, men jag måste ändå få komma in och konstatera att diskussionen i tråden är riktigt bra. Att klockorna framstår otroligt bildsköna gör ju inte saken sämre. Att ge eventuella råd känns meningslöst. I stället vänder jag mig mot mig själv och konstaterar att jag allt för många gånger har provat på band/nato bara för att nästan omgående byta tillbaka till länk. Har just nu en DJ på läder som i stort sett bara ligger och blänger på mig och undrar när den ska få tillbaka länken...

mvh A

Det är svårt att trumfa stållänken på en sportrolle. Har kört nato och vintage-läder många gånger på sub och tyckt det varit schysst. Men när jag satt tillbaka länken så slås man av att den är fan så mkt snyggare på länk, designen lyfts ett snäpp eller två direkt - svårt att bortse ifrån...
 
Topp