• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite fler bilder på nya IWC ingenjör

john b

Rolex
Tog lite fler bilder på ingenjörn idag. Rotade fram en ritning på huset att ha som fyndig bakgrund och körde på.
Grym klocka, riktigt bra AR. Snygg tavla och en boett och länk som är svintight och mästerligt utförd med små polerade facetteringar.

ettupload.jpg


Borstningen ser lite grovhuggen ut inzoomat, men den ser och känns silkesmjuk att grisfingra på. Kolla in de mycket små polerade fasningarna. Och elegant att de inte polerar länksidorna, känns mer funktionellt så. Vettafan varför.

tvaupload.jpg


Bra AR igen

treupload.jpg


Superbra AR igen, och ett schysst exempel på hur tavlan och indexen (plural indicii eg?) ändrar karaktär beroende på ljuset.

fyraupload.jpg



Nackdelar? Det kanske är lite för mycket "död" vit yta på tavlan. En minskad taveldiameter med en mm hade nog inte skadat.
"Gamla" ingenjörens räfflade tavla var snyggare.
Integrerad länk är snyggt, men följden blir att om man vill smälla på ett gummi år man pröjsa 3500. Surt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Snygga bilder!
En grym klocka som äntligen inte är lika hög som en ordinär tvåplansvilla på armen.

Men guldfärgade visare? Hur ingenjörigt är det egentligen? Snarare bankirbling...
 

cab

Audemars
2-Faktor
Riktigt läcker den där! Känner att det är dags att in och klämma på lite mer IWC snart.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det blir förmodligen ett köp, dock svart tavla. Enda nackdelen är som du säger tavlan och att den är så slätstruken, det händer inget. IWC borde ha fullföljt med tavelstruktur imho.
 

brr

Omega
Stämmer in i hyllningskören. Tack för bra bilder!
Klockan växer mer och mer för varje gång jag ser sådana här bilder. Älskar länken!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Bilderna säljer, skulle gärna ha en.
När du tröttnar så kan du få byta den med min vita
Exp II.
/j
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymma bilder som vanligt! Jag gillar när en klocka har genomtänkt finish. Blankpolerat på sluttande ytor och borstat på allt annat. Stilfullt!
 
Grym! Är riktigt sugen på en sån, vad är det för ref? Skulle vara ett bra komplement till min speedy som ju har svart tavla.

Den eller en explorer II står högst just nu!
 

JesperO

Rolex
fantastiska bilder... får mig att vilja gå att kolla på den igen - sist blev jag riktigt besviken när jag såg den live...
 
Tog lite fler bilder på ingenjörn idag. Rotade fram en ritning på huset att ha som fyndig bakgrund och körde på.
Grym klocka, riktigt bra AR. Snygg tavla och en boett och länk som är svintight och mästerligt utförd med små polerade facetteringar.

ettupload.jpg


Borstningen ser lite grovhuggen ut inzoomat, men den ser och känns silkesmjuk att grisfingra på. Kolla in de mycket små polerade fasningarna. Och elegant att de inte polerar länksidorna, känns mer funktionellt så. Vettafan varför.

tvaupload.jpg


Bra AR igen

treupload.jpg


Superbra AR igen, och ett schysst exempel på hur tavlan och indexen (plural indicii eg?) ändrar karaktär beroende på ljuset.

fyraupload.jpg



Nackdelar? Det kanske är lite för mycket "död" vit yta på tavlan. En minskad taveldiameter med en mm hade nog inte skadat.
"Gamla" ingenjörens räfflade tavla var snyggare.
Integrerad länk är snyggt, men följden blir att om man vill smälla på ett gummi år man pröjsa 3500. Surt.
Sjukt snygg
 
Topp