• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite gammalt mögel, någon som känner igen?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hittat lite gammalt mögel, någon som kan säga någon om dessa pjäser? De fungerar inte, har sett att några har kuggar som saknas och att vissa axlar har möglat... Ska testa att kika lite på någon av dem i helgen.

Vad vet vi om dessa?


Belinda världsmästarur

HgxRa5A.jpg


pMbSRPM.jpg


N9HzDL7.jpg



Arsenal



ItDtLKb.jpg



???
qDulr3A.jpg


PZQWy7g.jpg



Lemania

Z8yEiTi.jpg


11AIqhz.jpg


YTuOjMy.jpg



Har sett samtliga märken förut på tratten men vet inte mycket om de, vet dock att jag tycker att Lemania har gjort några andra fina exemplar! Och att Arsenal är något dussinmärke från typ 50-talet?

Hit me!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Lemania är som sagt mer känt för sina urverk men gjorde under längre tid också egna klockor. Har även utrustat Svenska armén med TG195 och Viggen. Arsenal är som du säger ett dussinmärke som säkert dog ut under quartz-krisen på 70-talet. Belinda känner jag däremot inte alls igen. Men säkert likt Lagonda, alltså klockor som såldes för svenska marknaden på postförskott. Ariste får gärna rätta mig ifall jag har fel!
 
Topp