• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite hjälp tii en som är ny

vedjan77

Breitling
Har köpt en klocka antingen för ett riktigt bra pris eller inte, försöker googla runt men hittar inget. finns det någon här som vet något och vill dela så vore jag jätte tacksam. 20151002_163057(2).jpg Klockan är 4,5 cm bred o 1.5 cm tjock alla visare rör sig och den känns tung.
 

Bilagor

  • 20151002_163125.jpg
    20151002_163125.jpg
    119 KB · Visningar: 250
  • 20151002_163138.jpg
    20151002_163138.jpg
    107.6 KB · Visningar: 239

vedjan77

Breitling
jag betalade midre än tusen. det ska vara en mekanisk klocka hur tar man reda på det? boet sitter under länken och jag vill inte börja pilla och råka ha sönder något.
 
Stannar klockan utan nån dags användning är den automatisk. Att sekundvisare sveper istället för tickar särskiljer ofta automatisk från quartz. Quartz/batteridriven tickar på även om klockan inte används.

Håll klockan vid örat och skaka så gör du att rotorn snurrar.
 

F-L-P

Panerai
Har köpt en klocka antingen för ett riktigt bra pris eller inte, försöker googla runt men hittar inget. finns det någon här som vet något och vill dela så vore jag jätte tacksam. 20151002_163057(2).jpg Klockan är 4,5 cm bred o 1.5 cm tjock alla visare rör sig och den känns tung.

om alla visare rör sig: slå av kronografen... troligtvis övre högra knappen, nollställ sen men nedre högra. sen vrider du ringen så att triangeln hamnar kl 12 på vridringen. får alltid panik när jag ser kronografer igång . tar han tid på något? Vaddå? Ska jag fråga?

Aldrig sett tidigare, men är inget intressant objekt inom klockvärlden en eller ett par hundra.. Ska du sälja den så är det nog bättre att leta upp något volvo entusiast forum och sälja den där.

Edit: inlägg nr 1000, det var som fan...
 
Topp