• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite inspiration (ny klocka)

break out

Omega
Jag har för avsikt att köpa en till klocka (ny eller beg har inte så stor betydelse). Jag har dock svårt att välja och eftersom det finns väldigt många märken och varianter har jag så klart inte sett alla. Därför behöver jag lite hjälp.

Det jag har funderat på är om det går att hitta en all round klocka. En som funkar till både kostymen och jeansen. En som jag själv tycker kvalar in till det är IWC Portofino Chronograf. Budget är tyvärr begränsad till 30 000. Skulle det dyka upp en som kostar någon krona mer så går väl det också.

Om den nya kompletterar de jag redan har så är väl det också bra. Nuvarande uppställning:



Tacksam för lite hjälp.
 
Senast ändrad:

Subby

Rolex
16570
image.jpeg
 

break out

Omega
Tack för tipsen! En 16570 har jag funderat på. En till dykare tror jag inte att det blir.

Börja med att lägga några hundralappar på ett riktigt band till din SS, annars anmäler jag dig för mobbning mot finare klocka! :p
Jag har länken också men tycker att det är kul att testa lite olika. Med tanke på stundande anmälan så får jag sätta på länken igen.
 
Topp