• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite klock-kläm på Nymans ur - nyheter från Rolex

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Känns lite ängsligt för att vara Rolex bara.
Nu är jag ingen expert. Men gissningsvis trollar man inte fram en klocka som denna helt enkelt. Min gissning är att båda haft dem under utveckling under en längre tid. Däremot kan det ju vara så att Omega antingen snabbade på och lanserade när de fick reda på vad Rolex jobbade på eller att Rolex lanserade tidigare när Omega lanserat (inträffar rätt ofta oavsett marknad och produkt). 🤷🏻‍♂️
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hoppla - saftigt pris.

Tack för roliga bilder!

Shit, såg nu JLC prisökning, blir ju dyrt att köpa hela montern 😅🤷🏼‍♂️ Reverso Classic Duoface Small Seconds 126000kr
Fasiken
Det är 2 montrar
7DBE269C-1E20-46EC-8FB9-AEB5A94478AF.jpeg
11B76673-B857-466A-B05A-16DD457E2F12.jpeg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Säger inte emot dig, men Rolex var helt fine med 3900M WR fram till att Omega lanserade sin planet ocean Ultra-deep (6000M WR).. lustigt sammanträffande
Det kanske tolkas som ett svar mot Omega, men då har nog båda tillverkarna utvecklat dessa klockor under lång period. Rolex är inte märket som kastar ihop en helt ny modell, i ett helt nytt material dessutom, på en månad.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Även om Rolex givetvis släppt en del specialare genom åren har jag alltid förknippat märket med "klassisk, tidlös design"... efter att ha sett dessa får jag nog omvärdera min syn :p
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det kanske tolkas som ett svar mot Omega, men då har nog båda tillverkarna utvecklat dessa klockor under lång period. Rolex är inte märket som kastar ihop en helt ny modell, i ett helt nytt material dessutom, på en månad.
Jag tror ju redan de hade modellen förberedd sen de dök med James Cameron 2012. sen var det ju 2019 som man dök ner i Marianergraven med Omega så det har ju funnits lite tid att förbereda sig på lansering.
 
Är butiksbiträdena väldigt kunniga på Nymans Ur eller behöver de springa bak i butiken varje gång man ställer en fråga?
 

FlipSwede

Rolex
Är butiksbiträdena väldigt kunniga på Nymans Ur eller behöver de springa bak i butiken varje gång man ställer en fråga?
Det beror nog på frågan.
Tex om det rör service så är det nog urmakaren som har mer kunskap än golvpersonalen.
Samma med värdering/inbytespris.

Jag tycker själv de har kunnat svara på mina frågor rakt och enkelt.
Nu har väl dessa varit mer av
"Vad kan jag köpa" "Vad blir inbytesvärdet" karaktär.

Enda gången det för mig blivit "spring" är för att hämta klockor som inte ligger framme.
 
Det beror nog på frågan.
Tex om det rör service så är det nog urmakaren som har mer kunskap än golvpersonalen.
Samma med värdering/inbytespris.

Jag tycker själv de har kunnat svara på mina frågor rakt och enkelt.
Nu har väl dessa varit mer av
"Vad kan jag köpa" "Vad blir inbytesvärdet" karaktär.

Enda gången det för mig blivit "spring" är för att hämta klockor som inte ligger framme.

Ok låter ju bra. Haft lite problem med det på Hovisepät. Supertrevlig personal (vilket enligt mig ändå är det viktigaste) men tyvärr har de dålig koll på klockor så de blir tvungna att springa till butikschefen eller tefter en iPad för minsta lilla fråga. Eftersom jag ändå 4/5 gånger är där mest för att klämma så vill jag inte ta upp så mycket tid.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ok låter ju bra. Haft lite problem med det på Hovisepät. Supertrevlig personal (vilket enligt mig ändå är det viktigaste) men tyvärr har de dålig koll på klockor så de blir tvungna att springa till butikschefen eller tefter en iPad för minsta lilla fråga. Eftersom jag ändå 4/5 gånger är där mest för att klämma så vill jag inte ta upp så mycket tid.
Klart det är trist när personalen inte kan allt utantill när de har en butik med 437 andra modeller med specar som uppdaterad årligen.
 

FlipSwede

Rolex
Ok låter ju bra. Haft lite problem med det på Hovisepät. Supertrevlig personal (vilket enligt mig ändå är det viktigaste) men tyvärr har de dålig koll på klockor så de blir tvungna att springa till butikschefen eller tefter en iPad för minsta lilla fråga. Eftersom jag ändå 4/5 gånger är där mest för att klämma så vill jag inte ta upp så mycket tid.
Ta upp deras tid är väl ett icke-problem?
Det är väl därför de öht existerar?
 

FlipSwede

Rolex
Fattar inte detta självdestruktiva beteende där man ska förnedra sig för att få handla.
Jag kliar mig också lite I huvudet och funderar...

Butiken är väl ändå där för att de vill ha kunder?
Då får också personalen stå ut med frågor,funderingar,velande och annat som inte resultetar I ett sälj.

Det ingår I sälj-jobbet och tycker man det är så otroligt besvärligt att det blir en övermäktigt så ska man pyssla med annat.
Kan ju vara att Rolex och AP inte behöver säljas.
Kunderna slåss ju om dessa och oavsett bemötande så blir det sålt.
Då kanske man blir lite lat och glömmer att de andra märkena man saluför kräver lite mer än att bara lyfta telefonluren och ringa ett samtal

Personligen har jag bara gott att säga om Nymans.
De har alltid varit rejäla och raka mot mig oavsett hur mycket av deras tid kaffe choklad champagne jag konsumerat.
 
Topp